چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه حلقه وصل و پل ارتباطی بین امامان جمعه و مسئولان اجرایی و اداری باشد تا از این طریق رفع مشکلات مردم هر شهر و منطقه تسریع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه در نظام اسلامی، اظهار کرد: نماز جمعه سنگر عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که در همه این حوزه‌ها نقش‌آفرینی ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اکنون و به برکت نظام و انقلاب مقدس اسلامی، نماز باصلابت جمعه در بیش از هزار شهر کشور برگزار می‌شود و هر هفته شمار کثیری از مردم مؤمن و انقلابی کشور پای صحبت‌ها و خطبه‌های ائمه جمعه می‌نشینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در این راستا ستادهای نماز جمعه بازوان توانمند ائمه جمعه هستند و اگر درست مدیریت شوند می‌توانند کارها را آسان کرده و بسترهای کار را برای امامان جمعه و نهاد امامت جمعه مهیا کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تبریک انتصاب مدیر جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، گفت: از مسئول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی انتظار می‌رود جلسات ائمه جمعه و نشست‌های مزبور را جدی گرفته، این جلسات با اهتمام ویژه به موضوعات مبتلابه برگزار شود.

وی تصریح کرد: همچنین انتظار می‌رود به ستادهای نماز جمعه در مرکز و شهرستان‌های استان توجه بیشتری شده و ساماندهی و پویا کردن ستادهای نماز جمعه یکی از میدان‌های کاری این شورا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه حلقه وصل و پل ارتباطی بین امامان جمعه و مسئولان اجرایی و اداری باشد تا از این طریق رفع مشکلات مردم هر شهر و منطقه تسریع شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان مشکلات و کاستی‌های مرتبط با نهاد امامت جمعه و برگزاری نماز جمعه را با مسئولان مطرح کرده و برای رفع آن‌ها تلاش کند.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از خدمات حدود 9 ساله حجت‌الاسلام حسین عابدینی در کسوت مدیریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این شورا در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha