پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه نماز جمعه مهم‌ترین رکن نظام هدایت اجتماعی الهی است، گفت: اگر جامعه‌ای به دنبال سرافرازی، ولایتمداری و دست‌یابی به اعلی درجه انسانیت است باید نظام هدایت اجتماعی الهی را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، با اشاره به اهمیت نماز جمعه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: در اهمیت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای به نام جمعه داریم و روایات متعددی این مسئله را تکمیل کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره جمعه ارکان نظام هدایت اجتماعی را به خواص و عوام جامعه گوشزد می‌کند، افزود: بر این اساس اگر جامعه‌ای به دنبال سرافرازی، ولایتمداری و دست‌یابی به افق‌های فراروی خود و اعلی درجه انسانیت و بشریت و تحقق آرمان‌های بشری است باید نظام هدایت اجتماعی الهی و خداوند متعال را رعایت کند.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: خداوند در سوره جمعه سه رکن این ساختار را معرفی کرده و تأکید می‌کند که باید ائمه جمعه، مأمومین و دست‌اندرکاران نماز جمعه این سه رکن را مد نظر داشته باشند.

وی افزود: در آیه 9 سوره جمعه می‌خوانیم: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِنْ یوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَی ذِکرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیعَ ذَلِکمْ خَیرٌ لَکمْ إِنْ کنْتُمْ تَعْلَمُونَ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا در داده شد به‌سوی ذکر خدا بشتابید و دادوستد را واگذارید، اگر بدانید این برای شما بهتر است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: در این آیه رکن نخست، رکن وحی و نبوت و قانون‌مندی الهی است و خداوند تذکر می‌دهد که برای رشد جامعه اسلامی و انسانی باید قانون الهی داشته باشید و ما باید تلاش کنیم با جمع روایات و فهم اهل‌بیت این قانون را فهمیده و عامل به این قانون باشیم.

وی با بیان اینکه دومین رکن بحث ولایت مداری است، تصریح کرد: مسئله ولایت در سوره جمعه سه بار آمده و در آیه مربوط به نماز جمعه هم تذکر داده شده، زیرا نماز جمعه بدون امام و ولی جمعه نیست، ازاین‌رو باید افرادی که به نماز جمعه می‌آیند و دست‌اندرکار هستند به معنای واقعی ولایتمدار باشند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: سومین مسئله در رشد و هدایت اجتماعی جامعه تقدیم مسئله تهذیب بر مسئله تعلیم کتاب است.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از خدمات حدود 9 ساله حجت‌الاسلام حسین عابدینی در کسوت مدیریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این شورا در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha