جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید بهشتی

حوزه/ سال ۵۶ بود؛ طلبه مدرسه علمیه حقانی بودم و مرحوم دکتر بهشتی یک روز در هفته برای تدریس فلسفه هگل در مدرسه حقانی حضور می یافت. با آنکه با فلسفه آن هم به زبانی بیگانه اندک آشنایی نداشتم؛ اما گاه صبح ها ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پویش «من و حاج آقا» کلید خورد که در این پویش از عموم مخاطبان خواسته شده تا عکس، ویدئو و متن(مانند خاطره و ...) هایی که با طلاب، روحانیون و حاج آقای مسجد و هیأت و محله دارید، به خبرگزاری حوزه ارسال کنید. آثار خود را در شبکه های اجتماعی به آیدی @InfoHawzah یا به نشانی الکترونیکی hawzahnews.com@gmail.com ایمیل و یا خاطرات مکتوب را ذیل همین خبر ارسال کنید.

* خاطره یکی از طلاب مدرسه علمیه حقانی از آیت الله شهید بهشتی

سال 56 بود؛ طلبه مدرسه علمیه حقانی بودم و مرحوم دکتر بهشتی یک روز در هفته برای تدریس فلسفه هگل در مدرسه حقانی حضور می یافت. با آنکه با فلسفه آن هم به زبانی بیگانه اندک آشنایی نداشتم؛ اما گاه صبح ها بیرون از کلاس برای تماشای چهره روحانی ایشان می ایستادم.

بسیار منظم و وقت شناس بود و سر وقت در کلاس حاضر می شد. روزی هوا سرد بود و شاگردان ایشان با تأخیر رسیدند؛ وقتی همه حضور یافتند سبب تاخیر آنها را جویا شد؛ هر یک عذری آوردند و چه بسیار بود عذرها !

پس از چندی رو به طلبه ها کرد و گفت: من دیشب اصفهان بودم و صبح از اصفهان خود را به کلاس درس رسانده ام. اگر من توانسته ام چنین کنم به این معناست که آنچه دوستان می گویند بهانه ای غیر شرعی بیش نیست.

خاطره از: علی انصاری/ آبان ماه 97

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ج IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 0
    رحمت الله علیه