پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد باقر خراسانی

حوزه/ خراسانی مطرح کرد: ۱۲ گروه علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاهی، نشست علمی حکمت و سیاست در اندیشه علامه طباطبائی در دفتر مرکز قم در مورخه ۲۴ آبان ماه، نشست علمی نوآوری علامه طباطبائی در باب حرکت در مورخه ۳۰ آبان ماه در شعبه مشهد و ویژه‌برنامه نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در قم از برنامه‌های بزرگداشت مقام علامه طباطبائی(ره) به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در چهارمین ویژه‌برنامه ایام بزرگداشت علامه طباطبائی(ره) در مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه قم، بیان داشت: 24 آبان ماه سالروز ارتحال علامه سید محمدحسین طباطبائی است، ایشان در طول عمر بابرکت خودشان با تحصیل و تدریس توانسته افق‌های جدیدی در عرصه حکمت اسلامی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه جامعه ما باشخصیت علامه طباطبائی آشنا نیست و نمی‌داند جایگاه این عالم حوزوی چقدر در جامعه اسلامی تأثیرگذار بوده و حتی شاگردان ایشان خود منشأ فیض و برکت هستند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: مجمع عالی حکمت در سال 94 هفت عنوان برنامه، سال 95 12 عنوان برنامه، در سال 96 چهارده عنوان برنامه و در سال 97 شانزده عنوان برنامه که از تاریخ 19 تا 30 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود را برای تبیین جایگاه علامه طباطبایی برنامه‌ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: از بین این شانزده برنامه 14 عنوانان در قم، یک برنامه در شعبه مشهد و یک برنامه در شعبه شیراز برگزار می‌شود.

خراسانی مطرح کرد: 12 گروه علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاهی، نشست علمی حکمت و سیاست در اندیشه علامه طباطبائی در دفتر مرکز قم در مورخه 24 آبان ماه، نشست علمی نوآوری علامه طباطبائی در باب حرکت در مورخه 30 آبان ماه در شعبه مشهد و ویژه‌برنامه نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در قم از برنامه‌های بزرگداشت مقام علامه طباطبائی(ره) به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که همه‌ساله مجمع در اوایل سال و در فصل بهار گردهمایی اساتید علوم عقلی را برگزار می‌کرد و امسال در تاریخ 30 آبان ماه در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار خواهد کرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: درس‌نامه‌های مجمع و برنامه‌ها مفید فایده برای عموم در سایت مجمع برگزاری می‌شود تا عموم بتوانند از این امر استفاده نمایند و بر خود لازم می‌دانم که این امر را برای تأکید بیان کنم که برنامه 24 آبان ماه سال جاری یعنی نشست علمی حکمت و سیاست در اندیشه علامه طباطبائی به‌صورت آنلاین برای مخاطبان پخش خواهد شد.

وی در پایان گفت: 38 عنوان کتاب، 17 شماره فصل‌نامه علمی پژوهشی، 48 شماره خبرنامه، 1170 جلسه گروه علمی، 110 جلسه هیئت‌مدیره، کتابخانه تخصصی از سال 88 با فعالیت عمومی و رایگان با 15 هزار عنوان کتاب در قالب بیست هزار و پانصد و بیست‌وهفت جلد کتاب عربی، فارسی و لاتین، واحد مشاوره علمی در قالب حضوری، تلفنی و اینترنتی با 620 جلسه ارائه گزارش، 210 محصول رسانه‌ای و دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و همچنین همکاری با مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور برخی از فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha