شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اثیل نجیفی

حوزه/ اثیل نجیفی گفت: عربستان با پرداخت پول های هنگفت تلاش کرده گروه های سنی را به خود جذب کند تا بتواند از این طریق در روند سیاسی عراق تاثیرگذار باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اثیل النجیفی از رهبران ائتلاف القرار عراق، روز گذشته در گفتگو با روزنامه های عربی اعتراف کرد عربستان با پرداخت پول های هنگفت تلاش کرده گروه های سنی را به خود جذب کند تا بتواند از این طریق در روند سیاسی عراق تاثیرگذار باشد، اما این حمایت ها در جاهای درست صورت نگرفته است.

نجیفی افزود: حمایت های عربستان از شخصیت های سیاسی سنی در جایگاه درست صورت نگرفت؛ زیرا آنها از شخصیت هایی حمایت کردند که نزد توده های سنی و عرصه سیاسی کشور محبوبیتی نداشتند.

وی ادامه داد: عربستان تصور می کرد که صرف حمایت مالی برای تولید رهبران سیاسی کفایت می کند و گمان می کرد که با پرداخت پول می تواند مشکلات اهل سنت را حل کند اما با شخصیت های سنی مطابق با واقعیت های موجود و سوابق و مقبولیت آنها تعامل نمی کند و تمام این حمایت ها بر اساس روابط شخصی صورت گرفته است نه بر اساس فعالیت سیاسی افراد.

لازم به ذکر است، اثیل النجیفی استاندار سابق نینوا است که در زمان حمله تروریست های داعش به عراق، استان نینوا و موصل را تقدیم داعش کرد و پا به فرار گذاشت و تحت تعقیب نیروهای امنیتی عراق قرار گرفت.

وی کسی است که گروه‌های مختلف عراقی او را همدست داعش می‌دانند و اتهامات زیادی به او برای ارتباط با کشورهای خارجی و حامیان تروریست‌ها متوجه اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha