پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه/ معاون فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف جامعه را از آلودگیها و ناخالصی‌ها پاک می کند و راه را برای تزکیه آن هموار ساخته که باید موضوع وقف در جامعه اسلامی به یک نگاه جدی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل،درهمایش یاوران وقف که با حضور جمعی از مبلغین ، واقفان، متولیان امامزاده ها، خادمان و خیرین در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین برگزارشد گفت: سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و غیرخواهی است که انسان با بهره‌گیری از تعالیم انبیا آن را از دیرباز بنیان نهاده و در صحنه حیات اجتماعی به ودیعت گذارده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هنرهای اسلام به‌منظور نفوذ بیشتر کلامش در انسان استفاده از خوددوستی است که در آیات مختلف خطاب به انسان عنوان می‌کند که اگر خودت را دوست داری به انجام واجبات و کارهای نیک و ترک محرمات همت بگمار، در وقف نیز از بُعد خوددوستی انسان استفاده کرده و عضویت در این نهاد را راهی می‌داند که در آن نام انسان و مالکیت اموال و دارایی‌های او تا ابد تضمین می‌شود و در مواردی که مدنظر دارد عایدات آن به مصرف می‌رسد.

معاون فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورتصریح کرد:امروز بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی و آموزشی و درمانی و اجتماعی در کشورهای اسلامی و به ویژه کشور عزیزمان نتیجه بهره گیری از اوقاف و نیات خیرخواهانه واقفان بوده و یکی از پایه‌های تمدن اسلامی بر بنیان فرهنگ وقف بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام عادل بیان کرد: وقف جامعه را از آلودگیها و ناخالصیها پاک می کند و راه را برای تزکیه آن هموار ساخته که باید موضوع وقف در جامعه اسلامی به یک نگاه جدی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: در زندگی هر جنس و کالایی که مادی است تاریخ مصرف دارد و فقط خدا و آنچه رنگ خدایی گرفت ماندگار است و وقف به عنوان یک سنته حسنه و صدقه جاری کاری ماندگار است.

معاون فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورعنوان کرد: انسانی که تمکن مالی دارد و تقوی پیشه کند کافی نیست؛ لذا  شکرانه بازوی توانا دستگیری از دیگران است و در این راه یکی با مال، فردی با فکر یا با مشارکت در رسیدگی به نیازمندان همراهی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha