شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ فعالیت های معطوف به توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حمایت می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضی اشکوری "دبیر میزِ توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و میزِ توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی وابسته به قطب فکری فرهنگی بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی، سه پروژه حمایتی را جهت توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی در دست اقدام دارند.

وی افزود: در این پروژه ها برخی تسهیلات و حمایت های تسهیلاتی، علمی و انتشاراتی به افراد حقیقی یا حقوقی حائز شرایط تعلق می گیرد و هدف از این حمایت ها، گام برداشتن در مسیر رشد علوم اسلامی متناسب با نیازهای دنیای معاصر، نظام و جامعه اسلامی است.

دبیر میزِ توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی قطب های فکری و فرهنگی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی حائز شرایط می توانند در یکی از این سه طرح حمایتی مشارکت نمایند.

وی طرح های حمایتی جهت توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی را به 3 بخش تقسیم کرد و افزود: بخش اول حمایت از گفتمان سازی مجلات و همایش های علمی در حوزه اولویت های راهبردی میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با بیان این که این پروژه در صدد ایجاد گفتمان سازی در 2 سطح مجلات و همایش ها با هدف توانمندسازی علوم اسلامی است، گفت: بسته حمایتی این پروژه به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطاء می شود که در این مسیر گامی موثر بردارند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، مجلات علمی- ترویجی علوم اسلامی که یک شماره خود را به موضوعات مصوب برای این پروژه های حمایتی اختصاص دهند و یا همایش هایی که همه یا بخشی از فعالیت های خود را حول محور یکی از این موضوعات مصوب تعریف کنند، می توانند از این بسته استفاده نمایند.

دبیر میزِ توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، بخش دوم این طرح را حمایت از مقالات علمی(مجلات پژوهشی و ترویجی) در حوزه اولویت های راهبردی میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی خواند و افزود: این پروژه در پی ارتقاء محتوای فاخر پژوهشی و راهبردی در حوزه علوم اسلامی است.

وی افزود: جهت انجام این مهم، پروژه از ظرفیت مقالات علمی و پژوهشی بهره می گیرد و می کوشد تا ضمن جلب نظر اهل تحقیق و پژوهش به این عرصه خطیر و مهم، فضای مساعدی را برای تولید و ارائه بررسی های جدیدتر در موضوعات مصوب بگشاید، فضایی که به ارتقای پژوهش های موجود در این حوزه مدد رساند و خود منشأ شکل گیری مجموعه ای از مقالات پژوهشی مؤثر در این حوزه گردد

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با بیان اینکه افراد حقیقی و حقوقی می توانند از تسهیلات موضوع این پروژه حمایتی بهره مند شوند گفت: بخش سوم این طرح را حمایت از پایان نامه های مقاطع تخصصی در حوزه اولویت های راهبردی میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی است و این پروژه در پی ارتقاء توان پایان نامه های مقاطع تخصصی در حوزه علوم اسلامی است.

وی اظهارداشت: جهت انجام این مهم، پروژه از ظرفیت شخصیت های حقیقی و حقوقی (نظیر مراکز حوزوی و دانشگاهی ارائه دهنده مقاطع تکمیلی و تخصصی در علوم اسلامی) بهره می گیرد و می کوشد امکان های پیش روی جامعه علمی کشور را در گسترش ادبیات تخصصی پایان نامه نویسی با عطف نظر به این عرصه خطیر ارتقاء ببخشد.

دبیر میزِ توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به حمایت هایی که ذیل این 3 پروژه ارائه می شود، عنوان کرد: اعطای تسهیلات مالی به مؤلفان و آفرینندگان محتوای فاخر و ارزشمند، ارائه بسته های تشویقی نظیر خریداری آثار و مشارکت در انتشار برای مجلات، و تمهیدات پژوهشی همچون ایجاد امکان جهت ارائه مباحث نوآمد در قالب کرسی های آزاداندیشی از این موارد است.

وی گفت: بسته های حمایتی بر اساس شیوه نامه ای اجرایی که بدین منظور تهیه گردیده است، عرضه خواهد شد و افراد حقیقی و حقوقی برخوردار از شرایط لازم می توانند جهت مشارکت در این طرح ها با مرکز همکاری های علمی و بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با شماره تلفن02537744151 ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را به ایمیلinfo@isca.ac.ir ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha