جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان

حجت الاسلام کاروند با بیان این که موقوفات حوزه های علمیه در کشور کمتر از ۲ درصد کل موقوفات است گفت: در استان همدان نیز وقفی که مربوط به این حوزه باشد، تنها یک مورد می باشد و آن هم در شهرستان تویسرکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، ظهر امروز در نشست تخصصی وقف که در دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برگزار شد با اشاره به دهه وقف، گزارشی در زمینه عملکرد این اداره در یک سال گذشته ارائه کرد.

وی گفت: تعداد موقوفات کل کشور در حدود 380 هزار مورد می باشد که در سامانه اداره اوقاف ثبت شده اند و سهم استان همدان در حدود یک درصد از این مقدار می باشد. از این تعداد نیز مقداری کمتری را می توان نام برد که قابلیت درآمد زایی داشته باشند.

وی با اشاره به تعداد مستاجرین موقوفات در همدان، خاطر نشان کرد: این موقوفات که شامل زمین کشارورزی مسکونی و تجاری می باشند، متاسفانه در ستوانت قبل به صورت سر قفلی واگذار شده و مبلغ دریافتی آن هم بسیار اندک است.

حجت الاسلام کاروند با بیان این که موقوفات حوزه های علمیه در کشور کمتر از 2 درصد کل موقوفات است، اظهار داشت: وقفی که مرتبط با حوزه علمیه باشد دارای تعداد کمی است و در استان همدان نیز وقفی که مربوط به این حوزه باشد، تنها یک مورد می باشد و آن هم در شهرستان تویسرکان است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش بنده و همکارانم در اداره اوقاف بر این است که بتوانیم این فرهنگ زیبا را در جامعه فراگیر و مردم عزیز را با آن آشنا کنیم.

حجت الاسلام کاروند در پایان تصریح کرد: بسیاری از موقوفات امروز فراموش شده اند، لذا با تلاش همکاران  موفق به کشف 70 مورد وقف شده ایم که پرونده آن ها در بایگانی انباشته شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha