جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیون می توانند مردم را به سمت سنت حسنه وقف هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، ظهر امروز در دیدار مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با اشاره به نقش روحانیون در ترویج وقف عنوان کرد: اقشار مختلف مردم در قبال ترویج وقف رسالت مهمی بر عهده دارند اما روحانیون و مبلغین باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان فرهنگ و رفتاری صحیح در بین مردم و جامعه نهادینه شود.

وی افزود: حوزه های علمیه یکی از مراکز مهمی است که می ‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، این نهاد در این راستا با همکاری و همیاری اوقاف اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌ های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی در جامعه اسلامی داشته است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در جامعه باید به اهمیت وموضوع وقف توجه بیشتری شود، ابراز داشت: وقف یکی از با ارزش ترین مظاهر احسان و نیکوکاری است که ترویج و گسترش این سنت حسنه در جامعه می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از کارکرد های مهم وقف را در جامعه فقرزدایی دانست و گفت: با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، میزان فقر و محرومیت کاهش پیدا می کند.

وی گره کشایی از مشکلات مردم را رسالت ویژه وقف عنوان کرد و افزود: کار ویژه و مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات مردم است و نیاز اصلی اجتماعی امروز جامعه ایران اسلامی فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: وقف سنتی حسنه است که که در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و ضمن تامین روحی و عاطفی انسان با آخرت انسان نیز گره خورده است.

وی در پایان بر ضرورت احیای موقوفات در جامعه تاکید کرد و گفت: احیا و سپس بهره گیری کاربردی از موقوفات، افزایش اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha