جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هادی صالحی

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به نقش فرهنگی و تربیتی بانوان طلبه در جامعه، گفت: یکی از مسائلی که باید در بحث حوزه های علمیه خواهران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، مسئله توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی است.

​حجت الاسلام هادی صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: طلاب خواهر یکی از پتانسیل های مهم حوزه های علمیه کشور محسوب می شوند و نقش فرهنگی و تربیتی آنان در جامعه بسیار پررنگ است.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: توانایی طلاب خواهر در مباحث اجتماعی و فرهنگی بسیار خاص و ویژه است، زیرا طلاب خواهر می توانند چند نقش را در جامعه به صورت همزمان داشته باشند.

وی اضافه کرد: از یک حیث طلاب خواهر در بحث تربیتی، نیروهای توانمندی محسوب می شوند، لذا حوزه های علمیه باید سرمایه گذاری بلندمدتی روی حوزه ها و مدارس علمیه خواهران  داشته باشند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: از سوی دیگر طلاب خواهر چون در آینده نقش مادر خواهند داشت در بحث تربیتی می توانند یک الگوی تربیتی بسیار مناسب باشند، به هم دلیل باید گفت ارتباط طلاب خواهر نسبت به برادر با جامعه بیشتر و عمیق تر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طلبه های خواهر در استان کردستان از نظر درسی، بسیار توانمند هستند، گفت: خوشبختانه طلبه های خواهر در مدارس علمیه استان کردستان از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند و بی شک در آینده می توانند مبلغین توانمندی در جامعه بانوان کشور باشند.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان افزود: با این وجود برخی از کاستی ها در مدارس علمیه خواهران وجود دارد که اگر این مشکلات رفع شود، طلاب خواهر در این استان تحول آفرین خواهند بود.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نیاز جامعه به طلاب خواهر غیرقابل انکار است، گفت: امروز همانگونه که تهاجم فرهنگی جامعه مردان را هدف قرار داده است، جامعه بانوان را نیز تهدید می کند، لذا نباید اجازه دهیم که در قشر بانوان از حیث مبلغین خواهر دچار خلاء باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های بلندمدت حوزه علمیه خواهران استان کردستان، تربیت طلاب درس خارج حوزوی است، لذا برای انجام اینکار نیازمند استفاده از اساتید مجرب هستیم.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان در پایان سخنان خود عنوان داشت: یکی دیگر از مسائلی که باید در بحث حوزه های علمیه خواهران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، مسئله توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha