پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری مرحله مصاحبه شناسایی و انتخاب طلاب مستعد برتر حوزه علمیه استان با شرکت مستعدان آموزشی مدارس علمیه خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: در مدت سه روز بیست و نهم و سی‌ام آبان و یکم آذر مرحله مصاحبه مستعدین برتر حوزه علمیه خراسان شمالی انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرکت نخبگان و استعدادهای برتر آموزشی مدارس علمیه استان در این مرحله، افزود: مستعدان برتر آموزشی افرادی هستند که سه سال پشت سر هم موفق به کسب معدل 18 به بالا شده‌اند و اکنون در این مرحله طلابی به‌عنوان مستعد برتر انتخاب می‌شوند که در زمینه‌های اخلاق، پژوهش، رفتار و ... نیز به‌عنوان برتر انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: قبل از آن، اساتید مجری مصاحبه معرفی شده و در همین راستا بیست و نهم آبان ماه نشست توجیهی اساتید مصاحبه‌کننده در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار می‌شود که در این نشست اساتید برجسته‌ای از حوزه علمیه خراسان حضور دارند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در این نشست، افزود: جلسه توجیهی با اساتید روز بیست و نهم آبان از ساعت 19 تا 21 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سی‌ام آبان و یکم آذر هم مصاحبه از افرادی که به‌عنوان مستعد برتر ثبت‌نام کرده‌اند صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: در مرحله نخست 40 طلبه خواهر و برادر مدارس علمیه استان متقاضی انتخاب به‌عنوان مستعد برتر هستند که از بین این تعداد پس از انجام مصاحبه در زمینه‌های پژوهشی، فرهنگی، اخلاقی و ... مستعدان برتر انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از انتخاب طلاب مستعد برتر تسهیلات و مزایای ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، با اشاره به برخی از این امتیازات، تصریح کرد: برای این افراد اردوهای خاصی برگزار می‌شود، برای ثبت‌نام در مدارس تخصصی نیاز به امتحان ندارند و برای تدریس و فعالیت به‌عنوان استاد هم نیازی به امتحان دادن نداشته و تنها مصاحبه خواهند داد.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری درمجموع دو هزار و 600 طلبه در 16 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 9 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 700 نفر برادر بوده و مابقی طلاب خواهر هستند.

همچنین تعداد کل اساتید مدارس علمیه خواهران و برادران استان 190 نفر است که از این تعداد 150 استاد برادر و 40 استاد خواهر در مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان، فعالیت تدریسی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha