جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با نهم ربیع‌الاول جشن آغاز امامت امام زمان (عج) با حضور طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) هم‌زمان با نهم ربیع‌الاول خبر داد و گفت: این مراسم شامگاه شنبه، ۲۶ آبان ماه با حضور طلاب، روحانیان و اساتید حوزه علمیه استان به همراه خانواده‌های آن‌ها در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد واقع در حسینیه حریری‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: فرزندان طلاب و روحانیانی که تابستان امسال در دوره‌های مهارت‌های زندگی طرح غنی‌سازی اوقات فراغت شرکت داشتند، در این جشن به‌صورت ویژه حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و بانشاط در این مراسم، ادامه داد: در این جشن حجت‌الاسلام غلامعلی غلامی، مجری کار با کودک به اجرای برنامه می‌پردازد.

وی جشن سالروز میلاد امام زمان(عج) را دومین برنامه ویژه فرزندان طلاب در سال جاری دانست و افزود: مدیحه‌سرایی، مسابقات فرهنگی و مفرح و ... برخی از برنامه‌های این جشن است.

رسالت منتظران ظهور

این کارشناس حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت خاطرنشان کرد: نخستین گام شناخت امام زمان(عج) و ویژگی‌های اخلاقی و معنوی ایشان است، زیرا به فرموده پیامبر(ص) اگر کسی بمیرد و امام زمان(عج) را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: منتظران حضرت مهدی(عج) باید ویژگی‌های مورد نظر حضرت مهدی(عج) را در تشکیل حکومت جهانی مورد توجه قرار دهند.

وی ابراز محبت به امام زمان(عج) پس از شناخت را از دیگر ویژگی‌های منتظران ظهور بیان کرد و گفت: منتظران ظهور باید محبت خویش به ولی‌عصر (عج) را در قالب دعا و صدقه دادن برای سلامتی ایشان ابراز کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی با تأکید بر این‌که تلاش کنیم محبت خویش را تمرین و تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: با خودسازی و تقویت معرفت خویش باید خود را برای فرج امام زمان (عج) آماده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha