جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر اطلاع رسانی پاکستان

حوزه/ فؤاد حسین چودری در دیدار با مهدی هنر دوست سفیر ایران در اسلام آباد از علمای ایران برای حضور در کنفرانس بین المللی ختم نبوت که قرار است در بیستم نوامبر در پایتخت پاکستان برگزار شود دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان در دیدار با مهدی هنردوست سفیر تهران در اسلام آباد دوست از علمای ایران برای حضور در کنفرانس بین المللی ختم نبوت که قرار است در بیستم نوامبر در پایتخت پاکستان برگزار شود دعوت کرد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در این دیدار گفت: مبادلات فرهنگی بین دو کشور نه تنها برای فهم آداب و رسوم، ارزش های فرهنگی و سنت ها مهم است، بلکه گامی موثر در راستای ارتقاء ارتباطات ملت های ایران و پاکستان است و از اهمیت خاصی برخوردار است.

فواد حسین چودری افزود: هنرمندان دو کشور می توانند از تخصص طرف مقابل در عرصه فیلمسازی و سرگرمی استفاده کنند.

وی همچنین از سفیر ایران در پاکستان درخواست کرد که زمینه حضور علمای دینی کشورمان در کنفرانس بین المللی علما(کنفرانس رحمت للعالمین) در اسلام آباد فراهم شود.

سفیر ایران در پاکستان نیز در این دیدار با تشریح ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه فیلمسازی، هنر و سینما گفت: ایران به تقویت روابط فرهنگی با کشور همسایه و دوست و برادر خود پاکستان علاقه مند است.

«مهدی هنردوست» همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در راستای گسترش همکاری دو کشور در عرصه های مختلف فرهنگی و رسانه ای اعلام کرد.

وی همچنین با تشریح مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی و زبانی مردم ایران و پاکستان، بر ضرورت استحکام همکاری دوجانبه برای ارتقاء شناخت مردم دو کشور همسایه، مسلمان و برادر تاکید کرد.

گفتنی است عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر امور مذهبی اعلام کرد است که دولت امسال به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) یک کنفرانس بین المللی 2 روزه با عنوان «ختم نبوت» برگزار خواهد کرد.

دولت پاکستان اعلام کرده بود که در این کنفرانس دو روزه مفتی اعظم سوریه، الازهر مصر،امام جماعت کعبه به عنوان مهمانان ویژه دعوت شده اند و اکنون از طرف دولت پاکستان رسما علمای ایران را هم برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha