سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه کازرون

حوزه/ امام جمعه کازرون وحدت را ضرورتی اعتقادی و اجتماعی برای مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان باید با اخوت و برادری جلو توطئه دشمنان را بگیرند.

حجت‌الاسلام محمد خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، اعلام هفته وحدت را یکی از اقدامات بسیار ارزشمند حضرت امام(ره) دانست و اظهار داشت: یکی از راه هایی که دشمن از طریق آن برای ضربه زدن به کلیات اسلام وارد می شود، دامن زدن به اختلافات مذهبی است.

وی افزود: جنگ‌هایی که امروز در جامعه اسلامی با شرکت افراد به ظاهر مسلمان و تروریست های تربیت شده در حال جریان است، این ضرورت و ایجاب می کند مسلمانان دنیا برای حفظ کلیت اسلام و امنیت خود، راهی به جز وحدت با یکدیگر ندارند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه اختلافات در همه مذاهب وجود دارد، تصریح کرد: همه مذاهب و فرق اسلامی یگانگی خداوند، رسالت پیامبر(ص) و قداست قرآن کریم را قبول دارند، بنابراین حکم شرع و عقل اقتضا می کند از کارهایی که موجب ایجاد اختلاف می‌شود بپرهیزیم.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمنان در برخی موارد نقش دایه مهربان تر از مادر را بازی می کنند و به اسم دفاع از مقدسات شیعه و سنی وارد شده و به اعتقادات یکدیگر توهین می‌کند، وهابیت نیز از همین حربه استفاده می‌کند تا به مسلمانان ضربه بزند.

حجت‌الاسلام خرسند تأکید کرد: وحدت ضرورتی اعتقادی و اجتماعی برای مسلمانان است، مسلمانان باید با اخوت و برادری جلو توطئه دشمنان را بگیرند.

وی به وظایف طلاب و روحانیون در ایجاد وحدت میان مسلمانان اشاره به عنوان کرد: طلاب و روحانیون به عنوان هادیان معنوی و الگوی جامعه مسئولیت بسیار سنگینی در این زمینه دارند، بنابراین روحانیون باید در مرحله نخست ضرورت وحدت را درک کنند و به تبیین آن بپردازند.

وی بیان کرد: طلاب نباید اجازه دهند تا برخی به نام تعصبات مذهبی مطالب را بیان کنند، چرا که بیان مطالب تعصبات مذهبی هیچ گونه سازگاری با سیره و روش اهل بیت(ع) را ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha