پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قنبر علی احمدی

حوزه/ در حال حاضر ۲۵۰مسجد در منطقه نور وجود دارد و از این این تعداد تنها ۵۰ مسجد از روحانی و مبلغ بهره می برد و در آنها نماز جماعت برقرار است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام قنبر علی احمدی، امشب در گردهمایی طلاب و فضلای شهر نور مقیم حوزه علمیه قم که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه درمیان همه علوم، علمی که می تواند مسیر سعادت را محیاء کند، علم دین است، گفت: بهترین هدیه خدا به انسان این است او را فقیه در دین کند چون در سایه فهم از دین و فقه شخص به آگاهی و کمال می رسد.

امام جمعه شهر نور با بیان اینکه انسان درکنار دین است که به کمال می رسد، ابراز داشت: این زمانی میسر می شود که انسان علم دین را بیاموزد و در آن به فهم دقیق برسد.

وی اظهار داشت: اگر می بینیم مشکلاتی درجامعه وجود دارد، چون جامعه در مسیر علم دین و فقه حرکت نکرده است.

حجت الاسلام احمدی گفت: تجربه ثابت کرده هر موقع جامع خود را جدای از علم دین و سخنان اهل بیت(ع) بداند، گرفتار مشکلات و فساد خواهد شد و به جای خوبی ها، بدیها در جامعه حاکم شود.

امام جمعه شهر نور افزود: شخص برای بدست آوردن علم دین و فقه، لازم است مراحلی را در خود تجلی دهد که از جمله آن اخلاص، تهذیب نفس و داشتن اراده است.

وی اظهار داشت: زمانی انسان می تواند در کنار علم دین به کمال برسد و مؤثر باشد، که مهذب به اخلاق دینی و الهی باشد و اگر کسی اخلاق و ارزشهای دینی و اخلاقی را در خود تجلی ندهد وتنها به علم آموزی روی بیارود، نه تنها نمی تواند مؤثر باشد بلکه به خود و جامعه آسیب می زند.

حجت الاسلام احمدی گفت: بسیاری از بزرگان دین مانند مرحوم محدث نوری و شیخ فضل الله نوری با علم آموزی و تعلیم و تعلم توانستند نقش آفرینی کنند و مؤثر واقع شوند.

امام جمعه شهر نور بر اهمیت تبلیغ و هجرت روحانیون توانمند به شهرها تأکید کرد و گفت: درگذشته علمای زیادی در شهر و روستاها بودند و به تبلیغ و ارشاد مردم می پرداختند و چون با مردم و از مردم بودند، توانستند درتبلیغ موفق باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 250مسجد در منطقه وجود دارد و از این این تعداد تنها 50 مسجد از روحانی و مبلغ بهره می برد و در آنها نماز جماعت برقرار است.

حجت الاسلام احمدی برارتباط قوی تر روحانیون با منطقه برای رفع مشکلات فرهنگی و برقرار کردن نماز جماعت تأکید کرد و اظهار داشت: حضور روحانیون در شهرها و روستا می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی را از بین ببرد.

جامعه از فقر فرهنگی رنج می برد

حجت الاسلام کثیری، نماینده طلاب و فضلای نور نیز درسخنانی بر توجه مسئولین شهر به موضوع فرهنگ تأکید کرد و گفت: تاکنون بی توجهی به این مسئله مهم مشکلاتی را برای این شهر ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: مسئله فرهنگ از موضوعاتی مهمی است که رهبر انقلاب بر اهمیت توجه به آن تأکید دارند و حتی این مسئله مورد تاکید بزرگان دین است.

حجت الاسلام کثیری گفت: جای تأسف است زمانی که شهردار یا مسئولی عوض می شود، بلافاصله از سوی گروهی پارچه تبریک نوشته می شود، ولی در مورد مسئله فرهنگ فعالیت خاصی مشاهده نمی شود.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha