جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد

حوزه/ دوازدهمین هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش پس از دو روز بحث و بررسی پیرامون برنامه ها و راهکاری های تقویت همکاری ها با صدور بیانیه ۱۴ ماده ای، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دوازدهمین هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که به مدت دو روز با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور، وزیر آموزش و پرورش، اندیشمندان، صاحب نظران و فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت به بررسی برنامه ها و راهکاری های تقویت تعاملات و همکاری ها در مشهد مقدس برگزار شد، شب گذشته با صدور بیانیه 14 ماده ای، به کار خود پایان داد.

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس به درگاه ایزد منان به خاطر همه نعمات؛

با صلوات بر محمد و آل محمد و عرض ارادت به ساحت ملکوتی هشتمین خورشید سپهر ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام. درود بر روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره و ارواح طیبه شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم که با جانفشانی خود موج سهمگین هجوم دشمنان را در تعرض به حریم قدس اسلام و انقلاب اسلامی در هم شکستند.

و با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و توفیق روز افزون کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

ما شرکت کنندگان در دوازدهمین نشست سالانه آموزشی- ترویجی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که از شاخص ترین نشست های فرهنگی کشور محسوب می شود ضمن تقدیر و تشکر از دبیرخانه ستاد همکاری ها و عوامل برگزار کننده این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری کامل مصوبات کارگروه های سه گانه، اعلام می داریم:

1- حضور توامان حضرت آیت الله اعرافی و جناب آقای دکتر بطحائی را به فال نیک گرفته، ضمن تقدیر و تشکر از ایشان خواستار استمرار و تقویت حمایت های عملی ریاست عالی از همکاری حوزه و آموزش و پرورش هستیم.

2- از ریاست عالی ستاد تقاضا داریم همچون گذشته رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص تعلیم و تربیت را نصب العین خود قرار داده و با تشکیل کارگروه ویژه، نسبت به اجرای جامع و کامل فرمایشات ایشان اهتمام جدی تر نمایند.

3- اقدامات وزیر محترم آموزش و پرورش  در جهت تغییر رویکرد برنامه های آموزش و پرورش از دانش محوری به تربیت محوری را از مهمترین اقدامات لازم برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانسته و موفقیت آن را مستلزم مشارکت جدی تر نهادهای مرتبط بخصوص حوزه های علمیه می دانیم.

4- اکنون که بحمدلله برنامه های مربوط به زیرنظام های ششگانه سند تحول بنیادین و سند جامع حوزه های علمیه به تصویب رسیده است با تاکید بر اجرای جامع و کامل آن از ریاست عالی ستاد تقاضا داریم دستور دهند در اسرع وقت در خصوص تدوین برنامه جامع 5 ساله و 10 ساله همکاری ها بر اساس اسناد بالادستی دو نهاد اقدام لازم صورت پذیرد.

5- با تشکر از توجه ویژه مدیر محترم حوزه های علمیه به مقوله تعلیم و تربیت رسمی عمومی تقاضا داریم آموزش و پرورش را که به تعبیر مقام عظمای ولایت: «کانون اصلی برای خلق دنیای آینده» در اولویت برنامه های تربیتی، تبلیغی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه قرار داده و نسبت به ایجاد ظرفیت های جدید برای پاسخ گویی به نیازهای فرهنگیان و دانش آموزان اقدام نمایند.

6- ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده از وزیر محترم آموزش و پرورش می خواهیم با حمایت از تصویب قوانین در مراجع مرتبط و صدور دستورالعمل های لازم، امکان توسعه کمی و کیفی مشارکت پایدار حوزویان و حوزه های علمیه را در فعالیت های آموزش و پرورش فراهم نمایند.

7- ضمن تشکر از موافقت مقام معظم رهبری با پیشنهاد استفاده از ظرفیت روحانیون در مدارس در قالب نظام وظیفه عمومی با توجه به موفقیت این طرح و نیاز روز افزون آموزش و پرورش افزایش کمی این تعداد ارتقای کیفی دوره های آموزشی بدو و حین خدمت و فراهم ساختن شرایط برای پایدار نمودن خدمات این عزیزان را خواستاریم.

8- ضمن تشکر از همه معاونت ها، سازمان ها، مراکز، دفاتر و نهادهای حوزوی و آموزش و پرورش که در قالب کمیته های ستادی و استانی فعالیت می نمایند خواستار تقویت تعامل و همکاری ایشان با دبیرخانه ستاد به عنوان متولی هماهنگی نظارت بر حسن اجرا و پیگیری رفع موانع و مشکلات اجرای برنامه هستیم.

9- از روسای محترم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادها و مراکز حوزوی همکار با آموزش و پرورش بابت حمایت از برنامه های مشترک و دستور مشارکت فعال مدیران استانی در کمیته همکاری استان تشکر می نماییم و خواستار تقویت این رویکر صحیح از سوی مدیران محترم در سطح ستاد استان و منطقه هستیم.

10- ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های گذشته از دبیرخانه ستاد می خواهیم نسبت به بررسی و اجرای نظرات پیشنهادات و مصوبات کارگروه ها اقدام و نتایج اقدامات را به اطلاع اعضا برسانند.

11-با توجه به نقش بی بدیل معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ا هتمام جدی تر به مراکز تربیت نیروی انسانی بخصوص دانشگاه فرهنگیان افزایش مشارکت حوزه های علمیه را در فرآیند تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش خواستاریم.

12-ضمن استقبال از امضای تفاهم نامه دبیرخانه با استان ها این اقدام را گامی موثر در راستای استفاده مطلوب و واقع بینانه از ظرفیت های محلی دانسته و بر استمرار و تقویت آن بخصوص در مناطق و شهرستان ها تاکید می نماییم.

13- از دبیرخانه ستاد به خاطر برگزاری دوره تربیت مدرسه سند تحول قدردانی نموده و از استان ها میخواهیم با استفاده از این مدرسین، نسبت به تحکیم و توسعه گفتمان سند تحول بنیادین در بین حوزویان فرهنگیان و اولیا اقدام نمایند.

14- ضمن تشکر از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و معاونت پشتیبانی مدیریت حوزه های علمیه به خاطر حمایت و پشتیبانی مالی از برنامه ها و فعالیت های مشترک تقویت حمایت و افزایش پشتیبانی های مالی را خواستاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha