سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ رئیس نهاد مردمی دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: دفاتر استانی دیده‌بان شفافیت در ۲۲ استان کشور تشکیل‌شده و سعی ما بر این است که این دفاتر در تمامی استان‌ها دایر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد توکلی رئیس نهاد مردمی دیده‌بان شفافیت و عدالت،  ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دفتر این مرجع عالی‌قدر بیان داشت: همان‌طور که از اسم دیده‌بان و شفافیت برمی‌آید نخستین وظیفه این نهاد برطرف کردن نا عدالتی و شفافیت است.

وی تصریح کرد: وضع نابسامانی در کشور از حیث مبارزه با فساد حاکم است و این در حالی است که امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایض الهی به شما می‌رود.

توکلی اظهار داشت: هدف نهایی تشکیل دیده‌بان شفافیت و عدالت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است و این مسئله در شرایطی محقق می‌شود که اطلاعات دقیقی از عملکرد مسئولان داشته باشیم.

وی افزود: شفافیت و عدالت در جامعه سبب اعتماد در جامعه می‌شود و اگر این اصل در جامعه از بین برود، مشکلات فراوانی همچون مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور ظهور و برزو پیدا خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصلاح قوانین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد است که با تشکل‌های مردم‌نهاد و همکاری با حکومت این سازمان فعالیت می‌کند و به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه از بسیاری از فعالیت‌های دیده‌بان شفافیت و عدالت استقبال کرده‌اند، اصلاح روش‌های و قوانین موجود در کشور از عمده فعالیت‌های این نهاد مردم بنیان به شمار می‌رود.

توکلی در پایان مطرح کرد: دفاتر استانی دیده‌بان شفافیت و عدالت در 22 استان کشور تشکیل‌شده و سعی ما بر این است تا این دفاتر در تمامی استان‌ها دایر شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha