چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

​حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه وقف به نوعی اقتصاد مقاومتی است، گفت: رشد موقوفات و رقبه ها می تواند تاثیر بلندمدتی در اقتصاد جامعه اسلامی داشته باشد، لذا می توان این سنت اسلامی را به نوعی اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، ظهر امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، اظهار داشت: یکی از سنت های ماندگار و همیشه جاری در جامعه اسلامی، وقف است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: وقف، سنتی ماندگار در مسیر تقویت بنیه جامعه اسلامی است، لذا همین اثر مثبت وقف باعث شده که خداوند متعال و دین اسلام تاکیدات بسیاری بر رواج این سنت در بین مسلمین داشته باشند.

ماموستا خدایی ادامه داد: رسول اکرم(ص) درباره جایگاه انفاق و وقف می فرمایند: «اذا مَاتَ ابْنُ آدَمَ انْقَطَعَ عَمَلُهُ، الَّا فِي ثَلَاثٍ، صَدَقَةُ جَارِيَةٍ، أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ، أَوْ وَلَدُ صَالِحُ يَدْعُو لَهُ/هر گاه فرزند آدم بميرد عمل او قطع مي شود مگر از سه چيز: صدقه ي جاريه (وقف به عنوان نمونه اي از صدقه جاريه)، علمي که از آن سود برده شود يا فرزند صالحي که براي او دعا کند».

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه وقف به نوعی اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: رشد موقوفات و رقبه ها می تواند تاثیر بلندمدتی در اقتصاد جامعه اسلامی داشته باشد، لذا می توان این سنت اسلامی را به نوعی اقتصاد مقاومتی دانست.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه مسئولان و متولیان امر باید در حفاظت و نگهداری از موقوفات تلاش وافری داشته باشند، تاکید کرد: باید مسئولان و متولیان امور وقف در ادا شدن نیت اصلی واقف تلاش کنند و اجازه ندهند که عایدات وقف و انفال خدایی ناکرده پایمال و یا در مسیر و هدف دیگری هزینه شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وقف از اعمال ماتاخر برای مومنین است، گفت: جایگاه وقف به قدری بالاست که سالها بعد از فوت واقف هنوز خیرات و برکات معنوی و اخروی موقوفه برای واقف منظور می شود، لذا باید گفت که وقف نوعی سرمایه گذاری مطمئن برای آخرت مومن است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه باید مباحث وقف و انفال به اقشار جامعه آموزش داده شود، اظهار داشت: باید از همان کودکی به فرزندان خودمان انفال و وقف را آموزش دهیم و آنها را با این سنت حسنه دین مبین اسلام آشنا سازیم تا آنان در آینده خود واقفین متعهد برای جامعه اسلامی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha