شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحدت

​حوزه/ دریایی با تاکید بر اینکه وحدت دینی زمینه ساز توسعه همه جانبه جهان اسلام خواهد بود، گفت: نبود وحدت در جهان اسلام زمینه رشد افکار التقاطی و افراطی را بالا می برد و وجود گروهک های تروریستی در جهان اسلام نمونه بارز ضعف وحدت در بین مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های جهان اسلام مسئله وحدت در بحث کلان است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت وحدت در کشور بسیار مناسب است، افزود: خوشبختانه شاهد وحدت وصف ناشدنی در کشور و استانهایی همانند سیستان و بلوچستان، کردستان و... هستیم که همه اینها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم، گفت: امروز باید بیشتر هرچیز دیگری به مسئله وحدت در جهان اسلام در برابر ابرقدرت ها و رژیم صهیونیستی بیندیشیم. امروز نیاز جهان اسلام وحدت به معنای واقعی کلمه است.

دریایی با تاکید بر اینکه وحدت دینی زمینه ساز توسعه همه جانبه جهان اسلام خواهد بود، گفت: نبود وحدت در جهان اسلام زمینه رشد افکار التقاطی و افراطی را بالا می برد و وجود گروهک های تروریستی در جهان اسلام نمونه بارز ضعف وحدت در بین مسلمین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) و امامان معصوم علیهم السلام بر وحدت جهان اسلام تاکیدات فراوانی داشته اند، یادآور شد: یکی از دغدغه های رسول خدا (ص) در زمان حیاتشان، مسئله وحدت امتش بود. ایشان بارها مسلمانان را دعوت به برادری می فرمودند و نسبت به ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان هشدار می دادند و به عینه این روزهای جهان اسلام را می دیدند و باید گفت که دل نگرانی این بزرگوار بی دلیل نبود، زیرا برخی از کشورهای اسلامی همپیمان دشمنان قسم خورده اسلام شده اند و با دستان خود وحدت را در بین مسلمین به خطر انداخته اند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود در این سال ها به شدت به دشمنان جهان اسلام و وحدت مسلمین نزدیک شده، گفت: امروز رژیم آل سعود با آمریکا و اسرائیل غاصب دشمنان اصلی و دیرینه وحدت جهان اسلام محسوب می شوند، روابط حسنه ای دارد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نبود وحدت، امنیت را زیرسؤال می برد، گفت: به برکت وجود وحدت در کشور امنیت نیز داریم که این نشان از بلوغ سیاسی و بینش دینی ملت ایران است که این امری ستودنی است و جهان اسلام باید وحدت در ایران را الگو و اسوه خود قرار دهد.

وی به برگزاری ضرورت اجرای برنامه های ویژه هفته وحدت در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: باید در هفته وحدت بتوانیم با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه مسئله وحدت در بین مذاهب اسلامی را در استان کردستان نهادینه سازیم تا شاهد وحدتی همیشگی در این خطه از ایران باشیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: خوشبختانه وحدت بین مذاهب اهل سنت و تشیع در استان کردستان ستودنی است و این نشان از بینش، بصیرت دینی و دشمن شناسی بالای مردم این خطه از کشور دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha