سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: هر چه قدر انس و الفت با کلام وحی و معارف دینی در فضای دانشگاه و جامعه گسترش پیدا کند، آسیب های اجتماعی کم رنگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام علی محمد عباسی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، امروز در دیدار با آیت الله طه محمدی، گفت: فعالیت های قرانی در فضای دانشگاه ها امروز دارای وضعیت بسیار قابل قبولی است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی فضای دانشگاه بسیار متفاوت نسبت به سال های قبل از انقلاب است و در آن نماد ها و معارف دینی روز به روز در حال گسترش و ترویج است.

حجت الاسلام عباسی به تلاش نیروهای دانشگاهی در فضای دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: در فضای دانشگاه همه فعالان جدی تر از سال های قبل در هر شرایطی به دنبال پیدا کردن فرصتی برای تبیین و تبلیغ مسائل دینی می باشند و به این امر نیز اهتمام ویژه ای دارند.

وی در ادامه به تشریح برنامه های قرآنی در دانشگاه های استان همدان پرداخت و اظهار داشت: در فضای دانشگاه های استان همدان شاهد آن هستیم که فعالیت های قرانی با جدیت و با حضور اساتید و دانشجویان عزیز در حال اجرا می باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی ادامه داد: برخی از جلسات تفسیری که در فضای دانشگاه برگزار می شود دارای قدمت بیست و چند ساله می باشند که باعث و بانی آن خود اساتید گرانقدر هستند.

وی تصریح کرد: وجود این تعداد جلسات تفاسیر قرآن و نهج البلاغه با این کیفیت و در این سطح را می توان در کل دانشگاه های کشور مثال زدنی عنوان کرد.

حجت الاسلام عباسی در پایان یادآور شد: باید شکرگزار خداوند بود که بسیاری از مراسمات توسط جوانان این مرز و بوم به بهترین نحو در حال برگزاری است.

وی افزود: امیدواریم فعالیت های قرآنی در فضای دانشگاه به خارج از دانشگاه نیز سرایت کند، چرا که اعتقاد داریم هر چه قدر انس و الفت با کلام وحی و معارف دینی در فضای دانشگاه و جامعه گسترش پیدا کند خیلی از آسیب های اجتماعی کم رنگ خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha