پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت  علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه

حوزه/وهابیت نیز امروزه به شدت فعال و پرکار است و در بسیاری از کشورهای اسلامی گروه هایی را اعزام می کنند که در بین آنها هم پزشکان هستند و متخصصان امر کشاورزی حضور دارند و در این بین کارهای تبلیغی خود را انجام می دهند؛ مسیحیان تحت عنوان آموزش زبان در کشورها حضور می یابند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله نور مفیدی شب گذشته در مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: چهل و پنج سال است که محور مباحثی که در منطقه دنبال می کنم، قرآن و نهج البلاغه است؛ در این سالها همیشه سعی کرده ام که مبانی قرآنی و اهل بیت(ع) را به شکل مستمر مطرح کنم؛ 45 سال است که هر هفته درس تفسیر را در مسجد بیان می کنم.

وی افزود: تبلیغ مهمترین وظیفه حوزه های علمیه است؛ آیات متعدد قرآن کریم و روایاتی که از اهل بیت(ع) به ما رسیده است این حقیقت را به شکل روشن و واضح مطرح کرده است.

استاد حوزه علمیه گفت: مبلغان باید از هرگونه فرصت تبلیغی به خوبی استفاده کند؛ مسیحیت از صحنه اجتماع حذف شد، ولی پس از مدتی خود را بازیابی کرد و مخصوصا به تبلیغ در سراسر دنیا روی آورد و امروز به شکل بسیار حساب شده در این عرصه فعالیت دارند، حتی کسانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند را نیز به سراسر دنیا اعزام می کنند.

وی افزود: وهابیت نیز امروزه به شدت فعال و پرکار است و در بسیاری از کشورهای اسلامی گروه هایی را اعزام می کنند که در بین آنها هم پزشکان هستند و متخصصان امر کشاورزی حضور دارند و در این بین کارهای تبلیغی خود را انجام می دهند؛ مسیحیان تحت عنوان آموزش زبان در کشورها حضور می یابند.

آیت الله نور مفیدی اظهارکرد: تصور می کنم که حوزه های علمیه شیعه آنچنان که باید و شاید در این زمینه مسئولیت سنگین خود را هنوز انجام نداده است؛ البته این حرکت کما بیش در حال انجام است ولی نیازمند یک حرکت عظیم هستیم.

وی گفت: اگر در گذشته برخی از اشکالات مطرح می شد و باعث می شد که متفکران اسلامی به دنبال پاسخگویی باشند ولی امروز این مسایل بسیار بیشتر و پیچیده تر شده است و مسایل اصولی و کلامی ادیان را زیر سوال می برند؛ غیر از حوزه های علمیه چه کسانی می توانند به این پرسش ها پاسخ گویند؟

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: زمان امام حسن عسکری(ع) دوران بسیار خاصی بود و به حدی افکار و اندیشه های وارداتی و صوفی گری و غلات و... در جامعه رشد کرده بود که جامعه اسلامی را احاطه کرده بود، به حدی که مردم را به شک انداخته بود و همین دلیل امام تلاش داشتند که مردم اسلام حقیقی را دریابند.

وی گفت: در استان گلستان به شکلی با برادران اهل سنت تعامل داریم که آنها نیز با روی باز در برنامه های مذهبی شرکت می کنند؛ برادران اهل سنت در گلستان اقدام به برگزاری برنامه های عزاداری می کنند و در اربعین هم شرکت کردند؛ عمل این افراد مورد تهاجم دیگر قرار گرفت؛ دشمنان سعی می کنند از هر حرکت آنها سوء استفاده کنند؛ بنده در مجالس عمامه گذاری آنها شرکت می کنم تا نشان دهیم که همه ما به دنبال اعتلای اسلام هستیم؛ باید به شکلی عمل کنیم که محبت مردم را برانگیزانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha