پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ استاد انصاریان حال خوش آیت الله العظمی میلانی(ره) هنگام رحلت را به واسطه عشق وافر به اهل بیت(ع) درسی بزرگ به مبلغان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان امشب در مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه که در بیت علامه در قم برگزار شد گفت: خداوند در سوره احزاب وظیفه انبیا و اهل بیت طاهرین(ع) را مشخص کرده است؛ خداوند در این آیه بیان کرده است کسانی که رساننده پیام های الهی که مجموعه آن پیام ها، اسلام کامل و دین جامع و نعمت تام پروردگار مهربان عالم هستند، از کار خود خسته و دلسرد و نا امید نمی شوند و شرایط منفی، آنها را ساکت و وادار به کناره گیری نمی کند.

وی افزود: خداوند بیان می کند که این افراد تا زمانی که زنده هستند و نفس دارند این کار با عظمت را ادامه می دهند؛ انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع)به همه ثابت کردند که تبلیغات آنها تا لحظه آخر عمر تداوم داشته است؛ بیماری، بدن پیامبر اکرم(ص) را چنان تحت تاثیر قرارداده بود که ایشان مستقلا نمی توانستند حرکت کنند، به همین خاطر از امام علی(ع) و فضل بن عباس خواستند که ایشان را به سمت ببرند و در آخرین ساعات زندگی به مسجد رفتند و تبلیغ کردند.

واعظ برجسته کشور بیان کرد: گفتار پیامبر در آن مراسم در آسمان عشق ثابت مانده است؛ ایشان کتاب الله و عترت را در بین مردم به یادگار گذاشتند و فرمودند، هیچگاه این دو را از دست ندهید؛ ملاک تبلیغ از منظر پیامبر، قرآن و اهل بیت(ع) است.امام علی(ع) نیم ساعت پیش از شهادتشان بر مبنای تبلیغ، وصیت خود را تنظیم کردند که همه آن را ملاحظه کردند.

وی گفت: امام صادق(ع) زمانی که حس می کردند که در حال شهادت هستند دستور دادند که همه اقوام را در کنارشان جمع کنند و برای آنها تبلیغ کردند؛ آخرین وصیت 124 هزار پیامبر، سفارش به نماز بوده است؛ این مساله معنی تبلیغ است.

وی اظهارکرد: ارتباط قلبی بسیاری با آیت الله میلانی داشتم و ایشان نیز به بنده محبت زیادی به بنده داشتند؛ ایشان در حال بسیار فوق العاده ای از دنیا رفتند؛ به نقل از فرزند ایشان، مرحوم میلانی در روزهای پایانی عمر حالت کما داشتند و چشمشان را باز نمی کردند ولی ساعت 10 صبح چشم خود را باز کردند و سخن گفتند و در آن هنگام به من گفتند که مصیبت زینب کبری(س) کنار گودال کربلا را برایم بخوانید و در آن زمان ایشان به پهنای صورت اشک می ریختند و در آن حال از دنیا رفتند.

استاد انصاریان یادآورشد: پس از چهار سال از رحلت ایشان تصمیم گرفتم که منبر را تعطیل کنم و از تهران به قم بازگردم و تحصیل را ادامه دهم ؛هیچ کسی از این نیت من باخبر نشد و شب آن روز ایشان را خواب دیدم که به من امر کردند که حق تعطیل کردن تبلیغ را نداری زیرا تبلیغ شما در این دنیا به ما گزارش می شود؛ به همین از خدا خواستم که مرگم را در حال تبلیغ قراردهد.

وی گفت: گاهی از من می پرسند که چگونه منبر را اداره کنیم، سخن بنده نیز به آنها این است که در منبر یک نفر را ببینید که همان خدای متعال است؛ حساب گر زحمات مبلغین حقیقی نیز خداوند یگانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha