جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب

حوزه/ رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار امید دشمنان به آن قرآن‌ها، خستگی‌ها و فشارها است، گفت: برخی در زمان جنگ یک خون از دماغشان نیامده است اما امروز به دنبال بله گفتن به آمریکا و تسلیم آمریکا شدن به‌واسطه هراسشان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب، پنجشنبه‌شب در هجدهمین یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران به میزبانی مسجد المهدی (ع) شهرستان سمنان، با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اظهار داشت: باید از فرصت برگزاری این‌گونه بزرگداشت‌ها برای فهم راه، موانع راه و لوازم راه بهره برد و استفاده کرد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه باید هدف شهدا از شهادت را بدانیم و بفهمیم، تصریح کرد: شهید انتخاب می‌کند شهادت را و امام حسن عسکری (ع) می‌توانست شهادت را انتخاب نکند و راهی غیر از شهادت را برگزیند اما شهدا برای رسیدن به نتیجه‌ای مهم، شهادت را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تجمع امروز محصول خون امام حسین (ع) و شهادت امام حسن عسکری (ع) است، افزود: شرایط جامعه امروز با بخشی از حکومت امیرالمؤمنین علی (ع) شبیه است و ما باید ازآنچه در آن زمان رخ‌داده درس بگیریم تا کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که به آن زمان وارد شد دامن‌گیر جامعه امروز ما نشود.

وضعیت امروز کشور همانند ساعات پایانی نبرد صفین است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب با بیان اینکه وضعیت امروز کشور ما همانند ساعات پایانی نبرد صفین است، خاطرنشان کرد: سپاهیان معاویه در ساعات پایانی نبرد صفین قرآن ها را به سرنیزه‌ها آویختند و درخواست کردند تا جنگ ادامه پیدا نکند و در مقابل کار به داوری بر اساس قرآن گذاشته شود؛ این کار، سپاه علی (ع) را دچار سردرگمی و تردید کرد و گذاشتن قرآن بر نیزه، نشان آن بود که بیایید تا قرآن میان ما حَکَم باشد؛ یعنی جنگ بس است و قرآن، حق و باطل میان ما را مشخص خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسن عسکری (ع) به دلیل نبودن معارف شهید شد، گفت: برگزاری این‌گونه بزرگداشت‌ها فرصتی برای فهم و کسب معارف الهی در همراهی با امام (ع) در راه دین است.

دشواری شناخت منافق در جامعه

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه شناخت منافق در یک جامعه بسیار دشوار است، افزود: منافق کسی است که فکر می‌کنی خودی است، درصورتی‌که منافق است و منافق را تنها با دو شرایط «ایمان کامل به امام (ع)» و «لو دادن و افشاء منافق توسط خودش با افعال و حرکات» می‌توان شناخت به‌عنوان‌مثال اَشْعَث بن قَیس در جنگ صفین در سپاه امام علی (ع) بود و از سوی حضرت فرمانده لشکر شد و پس از نیرنگِ بر سرنیزه کردن قرآن‌ها از سوی معاویه، به‌شدت از ادامه جنگ جلوگیری کرد و علی (ع) را واداشت تا مالک اشتر را از صف مقدم جنگ به عقب بازگرداند.

وی با بیان اینکه با منافقان نمی‌شود به‌راحتی برخورد کرد، تصریح کرد: دلیل این که سپاه امیرالمؤمنین علی (ع) این‌قدر سریع شمشیر در غلاف کرد به دو علت «خستگی سپاه» و «بی‌بصیرتی» در نبرد صفین باعث شد و معاویه‌ای که جامعه امروز می‌شناسد در آن زمان کمتر کسی نسبت به او شناخت داشت.

به یک‌قدمی فتح مسجدالاقصی رسیده‌ایم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب با بیان اینکه امروز به یک‌قدمی فتح مسجدالاقصی رسیده‌ایم، گفت: امام خمینی (ره) شهادت آقا سید مصطفی و بعضی دیگر از امور را از الطاف خفیه الهی دانستند و تجاوز عراق به خاک جمهوری اسلامی نیز هرچند که ظلمی آشکار توسط استکبار جهانی و هم‌پیمانانش و به‌واسطه صدام ملعون بود، اما جنگ تحمیلی الطاف خفیه الهی را در پی داشت و جریان تکفیری شکل‌گرفته نیز قطعاً از الطاف خفیه الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز ظهور جهانی امام زمان (عج) است، بیان کرد: امام خمینی (ره) در پاسخ به نامه آیت‌الله میلانی مبنی بر دست برداشتن از ادامه مبارزات سیاسی فرموده بودند که «من تکلیفی دارم که باید حتماً انجام بدهم و هرچه پیش می‌آید بیاید.»

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر امام زمان (عج) بخواهد ظهور کند باید زمینه ظهور و امنیت ایشان در اطراف خانه خدا تأمین باشد، گفت: خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی اصلاً دنبال براندازی نظام آل سعود نبود و تنها انتقاد داشت که با این‌چنین رفتار کردند.

ازکارافتادن سلاح‌های نظامی در زمان ظهور امام زمان (عج)

وی با اشاره به طرح مسئله ازکارافتادن سلاح‌های نظامی در زمان ظهور امام زمان (عج) افزود: شهدا سینه سپر کردند تا امام خمینی (ره) بماند و در زمان ظهور نیز سربازان امام عصر (عج) محافظان جان آن حضرت هستند تا درواقع سلاح ها بر حضرت اثری نداشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب با بیان اینکه دشمنان گنبد امام حسن عسکری (ع) و کاظمین را تخریب کردند و وقتی می‌خواستند به کربلا و نجف برسند مدافعان حرم جلوگیری کردند، گفت: امروز نیز حرمین شریفین به‌واسطه حضور سربازان امام عصر (عج) در امنیت است و دشمن تا 350 متری حرم حضرت زینب (س) آمده بود، اما به‌واسطه ایستادگی رزمندگان مدافع حرم یک گلوله هم به حرم نخورده است.

وی با بیان اینکه امروز خداوند متعال به پس کله ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا زده است و با رفتارهای ترامپ فرمایشات امام خمینی (ره) در حال ثابت شدن به جهانیان است، اظهار کرد: اگر سپاهیان امام علی (ع) در زمان نبرد صفین این حرف‌ها را می‌شنیدند و درک می‌کردند و می‌فهمیدند آن اتفاقات رخ نمی‌داد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که «کسانی که به سازش گرایش دارند و یا به فکر حل مشکلات اقتصادی به‌واسطه آمریکا هستند بدانند که آمریکا رو به افول است».

امید دشمنان به آن قرآن‌های سر نیزه، خستگی‌ها و فشارها است

وی با بیان اینکه امید دشمنان به آن قرآن‌های سر نیزه، خستگی‌ها و فشارها است، افزود: برخی در زمان جنگ یک خون از دماغشان نیامده است، اما امروز به دنبال بله گفتن به آمریکا و تسلیم آمریکا شدن به‌واسطه هراسشان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب با بیان اینکه دشمن به دنبال تکرار ساعات پایانی نبرد صفین است، خاطرنشان کرد: این سختی‌ها و پیچ تاریخی امروز انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج) از کعبه و خانه خدا اتفاق می‌افتد، گفت: راه کربلا ابتدا بسته بود و مسلمانان آن‌قدر دعا کردند که این راه باز شد و امروز نیز برای رهایی حج از آل سعود باید دعا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha