پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات آمریکا در دنیا، گفت: گرچه دولت آمریکا همیشه با ما دشمن بوده است، اما هیچ زمانی چهره رئیس جمهور این کشور کریه تر از ترامپ نبوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته نماز جمعه تهران، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، به بحث اسوه از دیدگاه قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: اسوه یعنی کسی که انسان ها فکر، اخلاق و عمل خود را با او منطبق می کنند، براین اساس پیامبر(ص) و ائمه اطهار اسوه های حسنه برای بشریت هستند.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید « َقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یرجوا اللَّهَ و الیومَ الأخِرَ و ذَکرَ اللَّهَ کثیراً/ مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آن ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می کنند»، بنابراین آیه ائمه اطهار(ع) به عنوان جانشینان رسول خدا(ص)، اسوه های کتملی است و باید از سیره آنان الگو گیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر اینکه اگر در سخن راستگو و امین بودید و رفتارتان با مردم خوب بود، شیعه هستید و این من را خوشحال می کند، گفت: حضرت فرموده اند: ای شیعیان، مودت ها را به ما بکشانید و به گونه‌ای عمل کنید که دلها به سمت ما کشیده شود و مردم علاقه پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاکید بر اینکه نباید در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران در مسائل اقتصادی سودجویی شود، اظهار کرد: نباید در کشور اسلامی سودجویی اقتصادی داشته باشیم؛ این احتکارها خیانت‌ است. نباید قیمت دلار و سکه را بالا برد و بعد هم پایین نیاورد، این کار شیعه نیست.

آیت الله امامی کاشانی با توصیه به امین بودن در کارها و در نظر گرفتن مصالح جامعه و لزوم جلوگیری از اخلال در اقتصاد، ابراز داشت: تولید باید درست باشد و احتکار نشود، کالاها به موقع ارائه شود تا گرانی به وجود نیاید.

وی با تشکر از اقدامات ارزشمند قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اقتصادی ، افزود: دست‌اندرکاران مسائل اقتصادی نیز باید نسبت به مسائل اقتصادی، ریزبین و جدّی باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خوشبختانه در راس قوه قضائیه، فقیهی عالم قرار دارد که مسائل را با دقت در موازین فقهی و شرعی دنبال می کند، اظهار کرد: مسئولان و دست اندرکاران در برخورد با مفاسد اقتصادی، دقیق، ریزبین و قاطع باشند.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آمریکا در دنیا، گفت: گرچه دولت آمریکا همیشه با ما دشمن بوده است، اما هیچ زمانی چهره رئیس جمهور این کشور کریه تر از ترامپ نبوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، امتحان خود را پس داد و زمانی که از خودش تعریف کرد، همه دنیا به او خندیدند و مورد تمسخر سران کش.رها قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری، علّت دروغ‌گویی آمریکا نسبت به ایران را تلاش برای سرپوش گذاشتن به جنایات خود دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره با صداقت رفتار کرده است و امروز در دنیا مقتدر و عزتمند است.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که جنایات آل سعود و صهیونیست ها از کجا نشأت می گیرد؟ تصریح کرد: آمریکا قاطعانه از جنایات آل سعود و رژیم صهیونیستی حمایت می کند و همه کسانی که با او همراه و همدوش هستند بدترین چهره را امروز در دنیا دارند.

خطیب جمعه تهران، هفته کتاب و کتابخوانی را نیز مورد اشاره قرار داد و با اشاره به جایگاه کتاب، گفت: اینکه از طریق اینترنت بخواهیم از رساله‌ای رونویسی کنیم، دانش را بالا نمی برد. البته فضای مجازی خوب است و بسیار به آدم کمک می کند، ولی این کتاب است که دانشمند و اهل فضلیت را به تألیف کتاب راغب می‌کند؛ مثل علامه طباطبایی.

آیت الله امامی کاشانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری نمازجمعه در هوای سرد و در دانشگاه تهران، اظهار کرد: نمازگزاران صاحبان اصلی مصلی هستند و دیگران مستاجرند، نباید نمازگزاران در سرما و گرما به زحمت بیافتند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مسئولان مصلی، باید طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم در هوای سرد، اذیت نشوند و بتوانند نماز جمعه را به خوبی برگزار کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه همه مدیران کشور به دلسوزی در امور اجتماعی، خاطرنشان کرد: اگر یک مدیر دلسوز جامعه بود خیلی از مدیریت‌ها به نتیجه می رسد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha