جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایت الله دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مسئولان باید نظام جمهوری اسلامی را به عنوان امانت امام(ره) و شهدا حفظ کنند، خیانت در این امانت گناه بسیار بزرگی است که آبروی ما را پیش خداوند می برد‌.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، به موعظه های امام حسن عسکری(ع) به شیعیان اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) می فرماید ای شیعیان شما را به تقوای الهی توصیه می کنم.

وی با بیان اینکه بدون تقوا چیزی از اهداف آفرینش ما در دنیا و آخرت تامین نمی شود، افزود: اگر بشر دنبال سعادت است، باید بداند که سعادت آن در تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، مشکلات امروز بشر را بسیار فراگیر دانست و تصریح کرد: نباید از دشمنان تقلید کرد چراکه اگر آنان راه و چاره ای داشتند برای خود می اندیشیدند.

وی عنوان کرد: لقمه حرام از یک جای کوچک آغاز و در آخر به سلطان سکه تبدیل می شود، بنابراین باید از لقمه های حرام و شبهه ناک پرهیز کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تلاش ها باید برای خداوند صورت گیرد، بیان کرد: آیا تلاش هایی که اکنون برای پست و مقام صورت می گیرد برای خداوند است، امام خمینی(ره) می فرمودند که این گونه تلاش ها برای خداوند نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیاستمدار ها باید راستگو باشند، خاطرنشان کرد: حفظ اسرار مانعی ندارد، اما اگر می خواهد سخنی گفته شود باید راست باشد، امام حسن عسکری(ع) نیز پیرامون راستگویی می فرماید «راست بگویید تا مشخص شود جامعه شما اسلامی است».

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، امانت داری را یکی از ویژگی های انسان مومن دانست و عنوان کرد: فردی که امانت دار نیست از آدمیت به دور است، نظام مقدس اسلامی به دست ما امانت است. مدیرانی که امروز پشت میزها می نشینند و ریاست می کنند باید مواظب باشند که که این نظام به دست آنان امانت است.

وی ادامه داد: مدیران باید حواسشان باشد کاری که به عنوان فرمانداری، استانداری، قضاوت و ... می کنند برای خوش گذرانی نیست، بلکه امانتی از جانب ملتی است که ۳۰۰ هزار جوان آنان شهید شده است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: مسئولان باید نظام جمهوری اسلامی را به عنوان امانت امام(ره) و شهدا حفظ کنند، خیانت در این امانت گناه بسیار بزرگی است که آبروی ما را پیش خداوند می برد‌.

وی به موضوع سلامت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: اجتماع سالم اجتماعی است که مردم بتوانند روابط سلامتی با یکدیگر بگیرند اما اگر این سلامت از بین رود قطعا هیچ کشوری نمی تواند به عنوان یک کشور موفق در جهان قد علم کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای، عده ای مدیر هستند و عده ای هم مدیریت می شوند، هر دو موارد بر گردن یکدیگر حق و حقوقی دارند که باید از سوی دو طرف رعایت شود، از این رو تخریب کردن یک فرد صحیح نیست، اما متاسفانه گاهی رسانه ها انگار نقشی به جز تخریب افراد ندارند.

وی تاکید کرد: دشمنان در صدد تخریب افراد از سوی رسانه هستند و برخی نادانسته این عمل را انجام می دهند، همه رسانه ها باید ضمن اینکه آزادی در بیان و انتقاد خود را حفظ کنند باید اخلاق رسانه را مراعات کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه رسانه ها نباید کاری کنند تا حیثیات افراد محترم از بین برود، بیان کرد: نباید یکدیگر را تخریب کرد، امام حسن مجتبی(ع) می فرماید سیاست آن است که حیثیت فردی که قبل از شما وجود داشته را حفظ کنید.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت در قبال جامعه باید تقویت شود، تصریح کرد: احساس مسئولیت اجتماعی باید زنده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha