پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف تحریم های آمریکا علیه برخی از فرماندهان بسیج مردمی را محکوم کرد و گفت: این سیاستی وحشتناک است که نمی توان به آن دیپلماسی گفت، بلکه درگیری با جهان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف تحریم های آمریکا علیه برخی از فرماندهان بسیج مردمی را محکوم کرد و گفت: این سیاستی وحشتناک است که نمی‌توان به آن دیپلماسی گفت، بلکه درگیری با جهان است.

وی افزود: جهان در حال از هم گسستگی است و آن‌گونه که ترامپ می خواهد در کنترل خود نگه دارد، نیست.

امام جمعه نجف اشرف ضمن محکوم کردن تحریم های آمریکا و بیان اینکه ملت عراق در برابر پیروزی خود کوتاه نخواهد آمد، گفت: آمریکا کسانی که با تروریسم و داعش مبارزه می کنند را تحریم می کند و با مجریان قتل خاشقجی کاری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه ها به بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: ملت ها امروز توانایی پاسخگویی دارند و این حملات منجر به فروپاشی رژیم صهیونیستی شده است.

وی موضع ملت ها در گرفتن حق خود را تأیید و سکوت بین المللی و عربی را در قبال تجاوز های رژیم اسرائیل محکوم کرد.

امام جمعه نجف در خطبه دینی به برنامه همزیستی مسالمت آمیز و اجتماعی در توصیه امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: امام (ع) در این برنامه به سه مورد صلح جویی، ارتباط و احسان اشاره کرده اند.

وی از حضور میلیونی زائران در مراسم شهادت امام حسن عسکری (ع) و خدمات و حمایت آنان تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha