جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

​حوزه/ امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه کمبود روحانی و طلبه دینی در جامعه اسلامی راه های نفود دشمنان را آسان و بدون دغدغه می کند، گفت: اگر خوب و به صورت عمیق به تبلیغات سوء و مسموم کننده دشمنان این انقلاب مردمی و الهی نگاه کنیم به خوبی متوجه می شویم که آنها به هر قیمتی به دنبال به حاشیه بردن طلاب و روحانیون در جامعه هستند .

حجت الاسلام علی مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند منکر نقش مهم و کلیدی روحانیون و طلاب در جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه امروز حضور طلاب و روحانیون به بخشی از اجتماع مسلمین تبدیل شده اند، گفت: ورود روحانیون و طلاب به جامعه می تواند در حوزه های مختلفی مانند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و.... تاثیرگذار باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه در این برهه از تاریخ انقلاب اسلام و تشدید تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باید روحانی و طلبه حضور مستمر و فعال در بین اقشار مختلف داشته باشند، افزود: امروز حضور روحانی و طلبه در هیئت های مذهبی، مساجد، تکایا، مراکز آموزش عالی، مدارس و... انکار ناپذیر است، زیرا اگر این خلاء را پر نکنیم دشمنان به راحتی برنامه خود را در کشور پیاده می کنند و ضربات بسیار سهمگینی به اسلام وارد می آورند.

امام جمعه بیجار در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سخنرانی هایی که داشته و دارند، تاکیدانت بسیاری مبنی بر ورود حوزه های علمیه به سطوح مختلف جامعه دارند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با درایت و هوشمندی خویش، حضور روحانیون را جبهه ای مقابل افکار منحط می دانستند، گفت: امام خمینی(ره) درباره اهمیت و جایگاه بسیار حساس حضور طلاب و روحانیون در جامعه می فرمایند: «روشنفکران متعهد مسئول! بیایید تفرقه و تشتت را کنار بگذارید و به مردم فکر کنید و برای نجات این قهرمانان شهید داده، خود را از شر ایسم های شرق و غرب نجات دهید، روی پای خود بایستید و از تکیه بر اجانب بپرهیزید».

امام جمعه بیجار در ادامه سخنان خود ادامه داد: همین دغدغه های امام راحل و امام خامنه ای نشان می دهد که دشمنان برای استحاله فکری و عقیدتی جوانان و نوجوانان این مملکت سرمایه گذاری های کلانی با حمایت هم دستان و همپیمانان خود انجام دادند که این برای آینده سرمایه انسانی این نظام مقدس می تواند خطرآفرین باشد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به یکی دیگر فرمایشات امام خمینی(ره) درباره اهمیت حضور روحانی و طلبه در جامعه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در این باره می فرمایند:« امروز چطور می توانیم ساکت و بیکار بنشینیم و ببینیم عده ای خائن و عامل بیگانه به کمک اجانب و به زور سرنیزه ثروت و دست رنج صدها میلیون مسلمان را تصاحب کرده اند و نمی گذارند از حداقل نعمت ها استفاده کنند. وظیفه علمای اسلام و همه مسلمانان است که به این وضع ظالمانه خاتمه بدهند و در این راه که راه سعادت صدها میلیون انسان است، حکومت های ظالم را سرنگون کنند و حکومت اسلامی تشکیل دهند».

حجت الاسلام مرادی در ادامه با اشاره به اینکه خلاء روحانی و طلبه دینی در جامعه اسلامی راهای های نفود دشمنان را آسان  و بدون دغدغه می کند، افزود: اگر خوب و به صورت عمیق به تبلیغات سو و مسموم کننده دشمنان این انقلاب مردمی و الهی نگاه کنیم به خوبی متوجه می شویم که آنها به هر قیمتی به دنبال به حاشیه بردن طلاب و روحانیون در جامعه هستند و با این کار می خواهند که خواسته ها و برنامه های خود را راحت تر پیاده کنند.

امام جمعه بیجار ادامه داد: امام خامنه ای در این زمینه فرمایشات بسیار مهمی دارند.

این استاد حوزوی در ادامه بیان داشت: امام خامنه ای در دیدار جمعی از مدیران، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه تهران، «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی» را سه وظیفه عمده روحانیت برشمردند و تأکید کردند: طلاب باید با کسب صلاحیت ها و آگاهی های لازم، در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیت های تعیین کننده در جامعه آماده کنند.

امام جمعه بیجار در پایان سخنان خود گفت: هیچ دلسوز نظام و انقلاب اسلامی نمی تواند منکر اثرگذاری روحانیون و طلاب در جامعه باشند، زیرا به خوبی می داند که وجود روحانیون و طلاب تا حد قابل توجهی از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جامعه می کاهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha