جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای اهل سنت

حوزه/ مسئول مرکز اسلامی سقز گفت: وفاداری و تعهد علمای اهل سنت کردستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مثال زدنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، نقیبی در دیدار هیئت علمای حوزه علمیه قم به شهرستان سقز با معرفی روحانیون شهرستان سقز و فعالیت‌های روحانیون در طول تاریخ خصوصا دوران انقلاب  تاکنون، اظهار کرد: تعهد و خدمات علمای منطقه در راستای روشنگری و حراست از ارزش‌های نظام ستودنی و قابل تقدیر بوده است.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی سقز خاطرنشان کرد: در سایه حضور همیشه در عرصه جامعه روحانیون جلوی تعداد زیادی از فتنه‌های دشمنان گرفته شده و امروز از همه نقاط کشور علمای اهل سنت کردستان بیشترین تعهد و وفاداری به نظام و در راس همه مقام معظم رهبری را دارند.

حجت‌الاسلام درویشی هم با اظهار خرسندی از حضور در جمع علمای منطقه کردستان هدف از این دیدارها را آشنایی هرچه بیشتر طرفین از برنامه‌های حوزه علیمه قم و حوزه‌های علمیه کردستان خواندند و اظهار کرد: فضای حوزه علمیه قم که در دانشگاه مذاهب و ادیان نیز مشغول تدریس و تحقیق است اقدامات و برنامه‌های قابل توجهی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اساتید این حوزه سفرهای زیادی به خارج از کشور داشته اند و با علمای زیادی دیدار و مراودات مختلف داشته‌اند، افزود: امروز با همین دیدگاه تقریبی در جمع روحانیون و علمای شهرستان سقز حضور پیدا کرده‌ایم تا از نظرات و دیدگاه‌های آنها بهرهمند شویم.

وی خاطرنشان کرد: روش های جدید آموزشی در حوزه‌های اهل تشیع را به صورت کاملا مشروح برای اطلاع بیشتر جامعه روحانیون بیان خواهیم کرد.

رجبی هم در این جلسه ضمن اظهار خوشحالی از حضور در جمع علمای منطقه اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام خصوصا یهودیان و مسیحیان علی رغم اختلافات دیرینه خود برای تسلط بر مسلمانان و چپاول ثروت‌های خدادادی ممالک اسلامی با هم متحد شده‌اند.

وی اضافه کرد: دشمنان هر روز دست به نقشه و توطئه جدیدی علیه جهان اسلام می‌زنند و به حقیقت ضرورت دارد در این اوضاع و احوال جهان اسلام علمای مذاهب اسلامی بیشتر با هم تعامل داشته باشند تا از تجربیات همدیگر استفاده کنند.

وی گفت: با این همه مشترکات و اهداف هم سو فضاهای زیادی وجود دارد تا حوزه های علمیه بیش از این رشد و تعالی داشته باشند و طلاب آگاه و متدین تحویل جامعه شود.

توحیدی هم با تشکر از مسئولین مرکز در سنندج و سقز خصوصا نماینده ولی فقیه استان کردستان که زمینه این بازدید و دیدار با علمای منطقه را فراهم نموده، اظهار کرد: امروز از برکت نظام اسلامی نه فقط علمای ایران اسلامی بلکه فضای دوستی و صمیمیت خوبی در میان مسلمانان خصوصا علمای دین برقرار شده است.

وی بر تقویت هرچه بیشتر این فضا تاکید کرد و گفت: برای همفکری و هم اندیشی هرچه بیشتر این دیدار ها را باید بیشتر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha