چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت‌ الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی

حوزه/ هیئتی‌ها و حزب‌اللهی‌ها و انقلابیون تحت هر عنوان یا مناسبتی یک اجتماع عظیم مردمی را برگزار کنند و در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی انسجام انقلابیون دشمن را بیچاره می‌کند و تمام تلاش دشمن برای ایجاد افتراق و اختلاف بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، در گردهمایی فعالان هیئت‌های مذهبی با محوریت سلسله نشست‌های معرفتی هیئت‌های استان سمنان و دومین اجتماع مدافعان حریم ولایت به میزبانی مسجد غربا شهرستان شاهرود، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)، با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های اصلی که در سلوک سیاسی امام حسن عسکری(ع) یافت می‌شود «انسجام دل‌ها و قلوب» است، اظهار داشت: «انسجام دل‌ها و قلوب» مهم‌ترین سرمایه مبارزه با طاغوت است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مؤمن شأنش عزت است و عزیز یعنی نفوذناپذیر و در اوج صلابت، تصریح کرد: امروز در انقلاب اسلامی به‌شدت نیازمند مدیرانی از جنس مدیریت جهادی، ساعت کاری تعطیل، حقوق اضافه تعطیل و کار از روی زمین برداشتن هستیم.

در سالگرد زلزله کرمانشاه، سرپل ذهاب در وضعیت اسفناکی است

وی با بیان اینکه به خوبی و کامل اطلاع داریم که در سالگرد زلزله کرمانشاه، سرپل ذهاب در وضعیت اسفناکی است، افزود: در زلزله کرمانشاه، سر پل ذهاب تنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نهادهای مردمی که ورود پیداکرده بودند خوب عمل کردند و امروز مشخص است که نگاه متفاوت است و دغدغه اصلی دغدغه مردم نیست.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه وا دادن در مقابل دشمن یعنی عدم شناخت صحیح از دشمن، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در گوشه و کنار این مملکت زمزمه می‌کنند که همه‌اش دشمن دشمن بس است، معلوم است که راه را اشتباه می‌روند و یک عده امروز می‌گویند که با ابلیس بزرگ در لباس انس یعنی آمریکای جنایت‌کار باید باشیم و مذاکره کنیم تا مشکلاتمان در کشور حل شود.

وی با تأکید بر مطالعه کتاب «انسان 250 ساله» گفت: با مطالعه کتاب «انسان 250 ساله» نگاه انسان به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع) متفاوت می‌شود و با کادر سازی و شبکه‌سازی‌ای که باظرافت از سوی امام هادی (ع) صورت گرفت، امام هادی(ع) حتی در زندان که نیز هستند با یک اشاره ایشان جریانات انحرافی از بین می‌روند.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر این مطلب که هرچه عیار خدمت‌رسانی مسئولان به مردم افزایش یابد دشمنی‌ها و نفوذ دشمن بی‌اثر و ابتر می‌ماند، افزود: ایجاد اختلاف در میان آحاد مردم ازجمله اهداف جدی دشمن است و بیش از 7 تریلیون دلار آورده‌اند تا برای تجزیه در منطقه از جنس اختلاف گام بردارند.

انتقاد از برگزاری آیین‌های  به بهانه شادی دل اهل‌بیت (ع)

وی  به برخی مراسمات به  بهانه شادی دل اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: برخی مراسمات  آب به آسیاب دشمن ریختن است و نه‌تنها محبت را زیاد نمی‌کند بلکه از اشخاص جریان مقابل وهابی می‌سازد.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با تأکید بر اینکه باید دل‌ها را منسجم و همراه کنیم، افزود: بنده از دوستان خودم در جریان حزب‌اللهی و انقلابی گله‌مندم که در شیوه جذب و انسجام قلوب بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، در جریان مخالف را که ببینید همانان که دارند تیشه به ریشه شیعه می‌زنند درب منزل و بیوتشان باز است و با روی گشاده و خوش به استقبال مخاطبان خود می‌روند اما ما چقدر عیار جذب داریم؟

وی با اشاره به اینکه امروز امام حسن عسکری(ع) چه چیزی را از ما می‌خواهد، گفت: «انسجام دل‌ها و قلوب» مهم‌ترین چیزی است که امروز امام حسن عسکری(ع) از ما می‌خواهند و باید با وحدت رویه در کشور گام برداریم؛ بنده یک شهر را می‌شناسم که 6 هزار هیئت دارد اما نشده است که یک‌بار هم باهم شوند و در مقابل همین مسجد غربا 300 شهید از این شهرستان تنها از همین مسجد و پایگاه اعزام‌شده‌اند.

آن چیزی که تیر در قلب دشمن است «اجتماع قلوب» است

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه آن چیزی که تیر در قلب دشمن است «اجتماع قلوب» است، افزود: خواهش بنده این است که در جهت اجتماع قلوب هیئتی‌ها و حزب‌اللهی‌ها و انقلابیون تحت هر عنوان یا مناسبتی یک اجتماع عظیم مردمی را برگزار کنند و در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی انسجام انقلابیون دشمن را بیچاره می‌کند و تمام تلاش دشمن برای ایجاد افتراق و اختلاف بین شیعه و سنی است.

وی با انتقاد از اینکه برخی ادعا دارند که این گونه  جلسات خصوصی است اما در این عصر از پیشرفت تکنولوژی دیگر چیزی به اسم جلسه خصوصی و یا حیات خلوت نداریم، خاطرنشان کرد: بنده خودم از زبان مرحوم آیت‌الله بجهت(ره) شنیدم که ایشان فرمودند «اگر به‌واسطه برگزاری این جلسات در یک نقطه از خاورمیانه خونی ریخته شود در روز قیامت تمام عوامل برگزاری این مراسم مسئول هستند» درصورتی‌که شخص مرحوم آیت‌الله بجهت(ره) بسیار اهل برائت بودند اما باید توجه کنیم که در اظهار برائت دشمن می‌خواهد از ما گزک بگیرد و افتراق درست کند.

از امیرالمؤمنین علی(ع) حزب‌اللهی‌تر نشویم

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه امروز برنامه و هدف مهم جذب و انسجام و تقویت قلوب و وحدت و همدلی است، گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند که «همه محبت‌ها را به سمت ما جلب و جمع کنید» و این افتراق و تفرقه فکر استعمار پیر است که پول می‌دهند تا این‌گونه جلسات برگزار شود و برائت خوب است و در روایت و سیره علما نیز بوده اما باید در اظهار برائت حواسمان باشد تا از امیرالمؤمنین علی(ع) حزب‌اللهی‌تر نشویم.

وی افزود: اجتماع و انسجام قلوب وقت گذاری، اخلاق و توجه می‌خواهد که انقلابیون باید این را مدنظر داشته و دنبال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha