جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که کشورهای های مدعی دفاع از حقوق بشر در حالی خود را مدافع حقوق انسان ها می دانند که همه این اصول انسانی و اخلاقی در سیره پیامبر گرامی اسلام وجود دارد، گفت: سیره عملی نبی مکرم اسلام خود دستورالعملی کامل برای رشد و تعالی اخلاقی و معنوی بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در نشستی که با موضوع هفته وحدت در این شهرستان برگزار شد، گفت: 12 ربیع الاوال به روایت  برادران اهل سنت روز میلاد پیامبر اکرم(ص) است و امام راحل به دلیل اینکه تفرقه و دودستگی ایجاد نشود فرمود از این روز تا 17 ربیع الاول که از نظر شیعه سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) است را هفته وحدت نامیدند.

وی با بیان این که این هفته فرصت مناسبی برای طرح نیازهای امروز جهان اسلام است، افزود: اتحاد و همدلی، پرهیز از اختلافات و همچنین پاسخ به شبهات در رأس نیازهای جهان اسلام در شرایط کنونی امت اسلامی است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با معرفی اسلام به مردم زمان خود آنها را از بند بدپرستی و جهالت نجات دادند، خاطرنشان کرد: اگر تلاش های تبلیغی نبی مکرم اسلام نبود جامعه بشری امروز به این سطح از درک و آگاهی دست پیدا نمی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشورهای های مدعی دفاع از حقوق بشر در حالی خود را مدافع حقوق انسان ها می دانند که همه این اصول انسانی و اخلاقی در سیره پیامبر گرامی اسلام وجود دارد، گفت: سیره عملی نبی مکرم اسلام خود دستورالعملی کامل برای رشد و تعالی اخلاقی و معنوی بشریت است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که متأسفانه امروز ارزش های اخلاقی و انسانی در جامعه بشری به فراموشی سپرده شده، بیان داشت: مدعیان دفاع از حقوق انسان ها امروز به بزرگترین حامیان کشتار بشریت تبدیل شده اند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر جنگ و خونریزی ناشی از دخالت های کشورهای سلطه گر و زورگو است، خاطرنشان کرد: راه برون جوامع اسلامی از این مشکلات روی آوردن به سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف دشمن همواره برافروختن آتش تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی بوده است، بیان داشت: کشورهای اسلامی باید بدانند که اختلاف و تفرقه هیچ سودی به حال آنها ندارد و تنها زمینه سلطه نظام های استکباری را بر کشورهای مسلمان فراهم می کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همه توان و ظرفیت خود برای برقراری صلح، وحدت و برادری میان کشورهای اسلامی استفاده می کند، گفت: اما متأسفانه در این میان برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی همچنان بر طبل تفرقه و نفاق میان امت اسلامی می کوبند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha