جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز، مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین قاچاق کالا را ازضروریات دانست و گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی بایستی به عنوان یک رویکرد اساسی در جامعه و به ویژه در بین مسئولان تبیین و نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی و تاثیرات مخرب آن در جامعه، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که فساد، پدیده‌ای است که بیشتر در بخش رسمی بروز می کند و فساد در اقتصاد رسمی به نوبه خود افزایش و توسعه بخش غیررسمی اقتصاد را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه این پدیده فقط به کشورهای در حال گذار اقتصادی یا دیگر کشورهای در حال توسعه مربوط نمی شود، ادامه داد: فساد اقتصادی پدیده‌ای است که به رفتار بشر وابسته است و در تمام کشورها صرف نظر از سطح توسعه اقتصادی و سیاسی آنها ظاهر می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که فساد از نظر شدت و عمق آن شامل فساد سطح بالا یا کلان و فساد سطح پایین می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم می باشد آن است که فساد در اقتصاد سبب عدم شفافیت و توسعه نیافتگی می شود چرا که اقتصادی که در آن فساد ریشه دوانده، علاوه بر بروز مسائل حاد اجتماعی هرگز به شاخص‎های توسعه یافتگی نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به این مهم که مسئله معیشت مردم و اقتصاد بحثی است که حیات مردم به آن وابسته است، یادآورشد: مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی را به دنبال دارد.

«فقر» ام‌الفساد است

وی از فقر به عنوان"ام‌الفساد" یاد کرد و افزود: بایستی همه مسئولین و مردم عمده تلاششان آن باشد که هدفمند کار کنند تا جامعه به وضع مطلوب و ایده‌آل برسد.

نماینده پیشین مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی مشکل جامعه فعلی را، بالا بودن توقعات و عدم توازن در جامعه دانست و بیان کرد: مفسدین فساد کرده و در فرصت‌های مختلف سو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ء‌‌استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با تاکید بر اینکه بی تقوایی سبب می‌شود که یک کشور ثروتمند به بن‌بست برسد، ابراز کرد: جامعه اسلامی بایستی همواره پیشرو و پیشتاز باشد.

وی با بیان این مطلب که نباید وضعیت کشور به بحران برسد، گفت: همه جامعه جهت رسیدن به این مهم بایستی تلاش کنند، لذا وقتی جامعه به کمال خواهد رسید که از همه نعمت های الهی آن به بهترین نحو بهره‎برداری شود.

لزوم برخورد قاطع با قاچاق کالا

عضو جامعه روحانیت مبارز، مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین قاچاق کالا را از ضروریات دانست و تبیین کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی بایستی به عنوان یک رویکرد اساسی در جامعه و بویژه در بین مسئولان تبیین و نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی اضافه کرد: قاچاق کالا به عنوان یک پدیده شوم دارای اثرهای منفی بر اقتصاد، فرهنگ و امنیت کشور است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی، مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه برشمرد و گفت: بیکاری ریشه در مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا دارد و ریشه‌کنی این مهم نیازمند عزم جدی است.

نماینده پیشین مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنایتکاران اقتصادی بایستی به مردم معرفی شوند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی راهکار برون‌رفت از وضعیت کنونی جامعه است که باید به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha