جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بوکو حرام در نیجریه

حوزه/ یک پایگاه خبری وابسته به حکومت نیجریه اعلام کرد که در ماه اکتبر گذشته دست کم ۱۶۰ شهروند مسیحی توسط گروه تروریستی بوکوحرام کشته شده اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lesobservateurs.ch، موسسه Intersociety به عنوان یکی از موسسات معتبر آماری در نیجریه، در آخرین گزارش آماری خود، اعلام کرد: در ماه گذشته یعنی اکتبر 2018 حدود 160 نفر از مسیحیان این کشور که غالبا از شهروندان عادی بودند توسط گروهک تروریستی بوکو حرام و برخی دیگر از عناصر و دسته های تروریستی در این کشور ترور یا کشته شده اند.

این در حالی است که با توجه با آخرین گزارشات این موسسه طی حملات تروریستی و بمب‌گذاری ها توسط این گروهک افراطی در نیجریه، در سه سال گذشته حدود 16000 شهروند مسیحی کشته شده اند.

لازم به ذکر است گروهک تروریستی بوکوحرام نام خود را از دو واژه به زبان «هوسا» یعنی(بوکو) به معنای تحصیل و(حرام) انتخاب کرده اند به این معنا که تحصیل در مدارس بر طبق نظام اموزشی غربی حرام است. این گروهک افراطی فعالیت های خرابکارانه خود را تحت حمایت القاعده شاخه آفریقا در سال 2002 در نیجریه آغاز کردند، اما در مارس سال 2015 ضمن بیعت با ابوبکر بغدادی نام خود را از بوکوحرام به «ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی» تغییر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha