جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبدالرضا سلیمانی معاون سابق مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه حوزه های علمیه و نیروهای مسلح در زلزله سرپل ذهاب سنگ تمام گذاشتند،گفت: حضور مقام معظم رهبری در بین زلزله زدگان،کوتاهی مسئولان در خدمت رسانی را جبران کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا سلیمانی، معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تمسک به آیه هفت سوره طلاق که می فرماید:«لِیُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مِّن سَعَتِهِ وَ مَن قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرًا؛ بر توانگر است که از دارایى خود هزینه کند و هر که روزى او تنگ باشد باید از آنچه خدا به او داده خرج کند خدا هیچ کس را جز [به قدر] آنچه به او داده است تکلیف نمى‏‌کندخدا به‌زودى پس از دشوارى آسانى فراهم مى‏‌کند«،گفت: اولین تصمیم در دفتر امام جمعه سرپل ذهاب،کمک رسانی به مصدومین زلزله بود.

وی در ادامه با توجه به حدیث پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مؤمنان برادران یکدیگرند که بعضى از آنان نیازهاى بعضى دیگر را رفع مى‏‌کنند و خداوند هم نیازهاى او را برآورده مى‏‌کند...»، گفت: با روحیه دادن به مصدومین و از طرفی کار جمع آوری اجساد و کفن و دفن اموات را با رعایت مسائل شرعی شروع کردیم.

معاون سابق مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب در ادامه حدیث پیامبر رحمت(ص) که فرمودند«از بهترین اعمال این است که انسان مؤمنى را شاد، یا گرسنگى را از او دفع کند و از غصه برهاند یا قرض او را ادا کند یا به او لباس بدهد»،گفت:حوزه آسیب دیده از زلزله را مرکز جذب و پخش کمک های مردمی قرار دادیم و به صورت منظم به دست نیازمندان در مناطق مختلف می رساندیم.

وی با بیان حدیثی از امام حسین(ع) فرمودند« بدانید که نیازمندی های مردم به شما، از نعمت های الهی بر شماست. پس از این نعمت ها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد»،گفت: در پخش کمکهای مردمی به زلزله زدگان، سخن مسلمان اهل سنت را که گفت « من به امام حسین(ع) شما اعتقاد پیدا کردم.»، خستگی را از تنم بیرون کرد.

معاون سابق مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه پس از سامان دادن به طلاب و مدرسه تخریب شده به کمک مردم نیازمند شتافتیم، گفت: کمک رسانی روحانیت به زلزله زدگان غرب کشور مخلصانه بود.

وی، داغ عزیزان زلزله زده وکج سلیقگی در کمک رسانی از طرف بعضی مسئولین ذی ربط را مضاف بر مشکلات دانست و گفت: حضور مقام معظم رهبری در بین زلزله زدگان،کوتاهی مقامات مسئول در خدمت رسانی را جبران کرد.

حجت الاسلام سلیمانی حادثه زلزله را برای مردم ایران، امتحان و درس عبرتی دانست که اظهار داشت: حوزه های علمیه،نیروهای مسلح، امداد رسانان و مردم نوعدوست در زلزله سرپل ذهاب سنگ تمام گذاشتند.   

وی در پایان از حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیریت حوزه های علمیه و زحمات شبانه روزی گروه های جهادی، تبلیغی در سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و پیگیری وضعیت زلزله زدگان، تقدیر و تشکر بعمل آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha