پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اساتید دانشگاهی: سیاست آلمان در حوزه دین مفهومی تعریف نکرده است

حوزه/ اساتید دانشگاهی در کتابی با عنوان «سیاست دینی امروز؛ چالش ها و چشم اندازها در آلمان» بر این باور هستند که قوانین آلمان درحوزه مذهب فاقد مفاهیم درستی بوده و در رویارویی با مذهب تعریف درستی وجود ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از eurekalert، اساتید دانشگاهی در آلمان براین باور هستند که قوانین سیاسی در کشور آلمان در حوزه دینی فاقد «یک مفهوم پایه ای» می باشد و هنگامی که با چالش ها و مباحث دینی برخورد می کنند سیاست تعریف درستی از مذهب ندارد.

اورچین ویلیامز یک دانشمند علوم سیاسی و ویولا ون ملیس جامعه شناس «دین و سیاست»  از دانشگاه مونتسر آلمان همراه با دانیل گرستر تاریخ شناس از مرکز دین و مدرنیته، همگی نویسندگان کتابی با عنوان «سیاست دینی امروز: چالش ها و چشم اندازها در آلمان» می باشند. این دانشمندان بر این باور هستند که در رابطه با دین، چه هنگام ساختن مسجد، چه در رابطه با حجاب یا حمل صلیب مقدس مسیحیان یا قوانین استخدام کلیسا و غیره هنگامی که بحث بر سر حقوق مذهبی، نمادها و اجتماعات دینی می باشد قوانین سیاسی آلمان فاقد مفهوم درستی هستند و دیدگاه های سیاسی روشنی در رابطه با اینکه چگونه منافع مذهبی می تواند به صورت سازنده مورد بحث قرار بگیرد وجود ندارد.

آن ها می گویند: هنگامی که به یک چالش دینی بر می خوریم،کار بارها و بارها به دادگاه ها کشیده می شوند، هر چند بسیاری از پرونده های فردی به این شکل حل و فصل می شود اما هیچ تلاشی برای رسیدگی به چالش های بنیادین آن ها انجام نمی گیرد.

این اساتید می گویند: مسائل و مباحث مربوط به دین در دنیای سیاست نباید فقط به چند همایش و گردهمایی در برلین محدود شوند و در چند تاریخ مشخص در سال به آن ها رسیدگی شود. بلکه باید در نظر بگیریم که اعضای اقلیت های مذهبی چون مسلمانان و یهودیان مدت هاست ها نیاز به حمایت داشته اند و این تغییر نیافته است.

در این کتاب در 32 مبحث مذهب از دیدگاه تاریخی، سیستماتیک، هنجارشناسی و بین المللی  مورد بررسی قرار گرفته، سئوالات مربوط به چالش های کنونی و راه حل های احتمالی در رابطه با سیاست های دینی از جمله ساختن مسجد، حجاب و تبعیض و تعصب و اسلام هراسی مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha