پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدر رئیس مرکز خدمات با طلاب خراسان جنوبی

حوزه/ استان خراسان جنوبی همواره مهد بزرگان و استعدادهای درخشان بوده است و شما وارث چنین بزرگانی هستید و باید از این سرمایه به خوبی استفاده کنید تا از این استان علمایی رشد کنند که بتوانند به اسلام و انقلاب کمک کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی جمعه شب در جمع طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی قم، با قدردانی از برگزاری این مراسم، گفت: تشکیل این‌گونه جلسات یکی از بهترین کارهایی است که مجمع نمایندگان می‌تواند انجام دهد؛ این جلسات باعث ایجاد انس، محبت و احسان می‌شود و بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب برخی از شهرستان‌ها چنین جلساتی را برگزار می‌کردند که برکاتش در جریان انقلاب و در رشد و تعالی طلاب بسیار ملموس بود.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: امام(ره) به برگزاری چنین جلساتی تأکید می‌کردند و معروف است که می‌فرمودند اگر کاری هم ندارید کنار هم بنشینید و یک چای بخورید؛ البته اگر این جلسات همراه یک برنامه مناسب و کامل‌تری باشد ارزش بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه مراجع بزرگوار ما مراتبی در تربیت شاگرد دارند، افزود: ایجاد رابطه عاطفی پدرانه بین استاد و شاگرد یکی از عوامل موفقیت برخی از مراجع در تربیت شاگرد بوده است.
برخی مساجد خراسان جنوبی امام جماعت ندارند
حجت الاسلام و المسلمین ربانی به برقراری ارتباط قوی و مستمر میان مجمع نمایندگان طلاب خراسان جنوبی و این استان تأکید کرد و گفت: در استان خراسان جنوبی مساجدی هستند که امام جماعت ندارند و نیاز است که طی یک برنامه‌ریزی چهارساله و با همدلی و همراهی نمایندگان طلاب استان، این مشکلات برطرف شود.
طلاب و روحانیان بیشتر در صحنه حضور داشته باشند
وی بیان کرد: در این شرایط که هجوم تبلیغاتی دشمن فوق‌العاده است و از راه‌های مختلف گاهی مطالبی مطرح می‌کنند که با اصول اولیه اسلام همخوانی ندارد، نیاز است من و شما به‌عنوان سربازان دفاع از مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) بیشتر در صحنه حضور داشته باشیم.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: استان خراسان جنوبی همواره مهد بزرگان و استعدادهای درخشان بوده است و شما وارث چنین بزرگانی هستید و باید از این سرمایه به خوبی استفاده کنید تا از این استان علمایی رشد کنند که بتوانند به اسلام و انقلاب کمک کنند.
فعالیت‌های مرکز خدمات همسو با رسالت حوزه است
وی با بیان اینکه تلاش ما این است که مرکز خدمات یک سازمان حمایتگر از مأموریت و رسالت طلبگی و حوزوی باشد، مطرح کرد: در تلاش هستیم که فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت حوزه باشد و بر اساس برنامه، پیشرفت‌هایی در این خصوص داشته‌ایم و امیدواریم جهت‌گیری ما درست باشد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: ما باید از طلابی که با اخلاص و فداکاری خدمت می‌کنند و به تحصیل، تدریس و تبلیغ می‌پردازند حمایت کنیم؛ نباید طلابی که فعال هستند و به دین خدمت می‌کنند با آن دسته از طلابی که مجد نیستند یکسان دیده شوند.
وی به توسعه خدمات مرکز از خود طلبه به خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: خانواده نقش بسیار مهمی در موفقیت طلبه دارد و باید به نیازهای آنها توجه شود.
رئیس مرکز خدمات حوزه ابراز داشت: تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی، کارگاه‌های آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های جوان طلبه، همایش تلبس و کارگاه‌های آموزشی مهارت افزایی از جمله برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها هستند.
بیش از 36 هزار فرزند روحانی در سال گذشته ممتاز شدند
وی عنوان کرد: اولین سالی که همایش تجلیل از ممتازان تحصیلی برگزار شد؛ در سراسر کشور 8 هزار فرزند روحانی ممتاز داشتیم و در سال گذشته بیش از 36 هزار نفر تجلیل شدند که نشان دهنده نقش سازنده این‌گونه تقدیرها در موفقیت فرزندان است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: تکریم طلاب و فضلایی که عمری زحمت کشیده‌اند و امروز به دلیل کهولت سن در منزل بستری هستند یکی از برنامه‌های مهم عاطفی مرکز خدمات است.
ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی قرار داریم
وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید نسبت به اتفاقات جاری کشور و منطقه و بین‌الملل به روز باشند، افزود: ما امروز در یک جنگ نابرابر هستیم و اعتقاد دارم که در طول تاریخ تشیع هیچ دوره‌ای مثل امروز مکتب اهل‌بیت(ع) مورد هجوم قرار نگرفته است؛
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: اگر متوجه این جنگ نابرابر باشیم مطمئناً برخی از این اختلافات از بین می‌رود، مانند زمان جنگ که وقتی دشمن را در مقابل خود دیدیم، بسیاری از اختلافات را کنار گذاشتیم.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مکرراً این جنگ نابرابر فرهنگی را یادآوری کرده‌اند و اگر واقعاً احساس کنیم در میدان جنگ هستیم، آرام نمی‌گیرم و انرژی بیشتری پیدا می‌کنیم.
دشمنان با تمام امکانات خود شبهه و بدبینی ایجاد می‌کنند
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: دشمنان با تمام امکانات خود شبهه و بدبینی ایجاد می‌کنند و در تلاشند نسل جوان را تحت تأثیر قرار دهند و یک تصویر نادرستی از منطقه و نظام ارائه ‌کنند.
وی تصریح کرد: ما نقاط قوت بسیاری داریم ولی دشمن تلاش می‌کند که این نقاط قوت دیده نشود و از طرفی نقاط ضعف را برجسته می‌کنند گویا جمهوری اسلامی هیچ خدمتی نکرده است.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: زمانی پزشکان کشور ما اهل فیلیپین و پاکستان و هند بودند، ولی امروز در سایه همین انقلاب و نظام قطب پزشکی در منطقه شده‌ایم.
اگر جمهوری اسلامی تأثیرگذار نبود با آن دشمنی نمی‌کردند
وی بیان کرد: امروز در شرایطی که در تحریم هستیم در علم نانو جزو کشورهای برتر جهان هستیم؛ اگر جمهوری اسلامی قوی نبود و در منطقه تأثیرگذار نبود مطمئناً دشمنان برای مقابله با آن این مقدار تلاش نمی‌کردند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ما دستاوردهای بسیاری به دست آورده‌ایم ولی ضعف‌هایی هم داریم که باید تلاش کنیم با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری این ضعف‌ها از بین بروند.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری یک نعمتی برای کشور هستند و باید قدر ایشان را بیشتر بدانیم و باید مجدانه از ایشان پیروی کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha