سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام نوری

امام جمعه موقت بجنورد گفت: ما باید با خودسازی و جامعه‌سازی و تقویت معنویت و اصلاح خویش و جامعه تلاش کنیم مقبول امام زمان (عج) بوده و منتظر واقعی ظهور باشیم.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام عصر(عج)، اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان است.

وی با بیان اینکه ما باید با تقویت معنویت و اصلاح خویش و جامعه تلاش کنیم مقبول امام زمان(عج) باشیم، ادامه داد: شناخت امام زمان(عج) در عصر غیبت ضروری است، زیرا همان‌گونه که رسول گرامی اسلام هم فرموده اگر کسی امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: بر این اساس ما انسان‌ها نخست باید امام زمان خود را شناخته و باور کنیم که او یک ذات پاک، مقدس، برتر، منور، متصل به مقام خداوند است و هرچه را هم که اراده کند، نسبت به تمام مُرادهای خود قادر و توانمند است؛ به‌گونه‌ای اگر اراده کند کسانی از اصحاب خود را به یک قدرت، رشد و بالندگی برساند با اندک اشاره‌ای می‌تواند انجام دهد.

وی با بیان این‌که دیدار با امام زمان (عج) یک فضیلت و آرزوی همه مسلمانان است، افزود: افراد بسیاری دارای فضائل هستند ولی به دلایل گوناگونی دیدار با امام زمان(عج) میسر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه دور ماندن از مفاسد اجتماعی را ازجمله وظایف منتظران ظهور دانست و اضافه کرد: مراجعه به عالمان دین برای دانستن و اطلاع از مفهوم واقعی انتظار به‌منظور عمل به وظایف منتظر، از دیگر وظایف منتظران است.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم شیعه خوبی برای امام عصر باشیم تا حضرت هنگام ظهور ما را به درگاه والا و جلالش بپذیرد و مدال پرافتخار آقایی خود را به ما عطا فرماید.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: در این زمینه قبل از هر چیز انتظار عبدی منجی عالم بشریت حضرت حجت امام زمان(عج) از اهمیت مهمی برخوردار است به این معنا که منتظر واقعی و عملی باشیم.

وی گفت: بهترین کار در عصر غیبت این است که وقتی به زیارت می‌رویم یا صدقه می‌دهیم به نیابت از امام زمان(عج) این کار را انجام دهیم و در همه حالات، یاد و نام حضرت را به خاطر بسپاریم و از یاد ایشان غافل نباشیم، زیرا کسی که به یاد امام زمان(عج) است و اعمالش را به عشق ایشان انجام می‌دهد، یقیناً مشمول دعای خیر امام زمان(عج) قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha