پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 468740
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
مدرسه سردارین

حوزه/ مدرسه علمیه سردارین قزوین پس از سال ها تخریب، احیا و در اختیار طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، در مراسم افتتاح مدرسه علمیه سردارین و در جمع اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین، ضمن تبریک ایام آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: امروز باید خود را جزء یاران واقعی این امام بزرگوار قرار داده و بتوانیم در جامعه اسلامی بر اساس خشنودی ائمه معصومین(ع) گام برداریم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در هفته‌ای که گذشت حال و هوای معنوی و عطر شهادت را با خود به همراه داشت و باید از دست‌اندرکاران این کنگره باشکوه و بی‌نظیر قدردانی نماییم، چراکه امروز باید بیش از همیشه پیام شهدای والامقام را به دنیا مخابره نماییم.

رژیم اسراییل در حال فروپاشی است

وی به تحولات منطقه پرداخت و بیان کرد: اسراییل بارها در جنگ‌های مختلف از حزب‌الله لبنان و مردم فلسطین سیلی سختی خورده و در جنگ دوروزه نتوانست در برابر مردم غزه مقابله نماید.

استاد حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی(ره) بارها در بیانات نورانی و راهگشای خود و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی فروپاشی و سرنگونی این رژیم غاصب صهیونیستی را به‌خوبی مژده داده‌اند که قطعاً همین‌طور خواهد شد.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز با رهبری مقام معظم رهبری و ملت رشید و با بصیرت توانسته در برابر همه توطئه‌های شوم استکبار جهانی به‌خوبی ایستادگی کند.

مدارس علمیه قزوین باید احیا شود

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین به احیا و بازگشایی مدرسه علمیه سردارین پرداخت و بیان کرد: مدرسه علمیه سردارین سال‌ها براثر زلزله تخریب‌شده بود که با حمایت مسئولین و خیرین احیا و در اختیار طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین قرار گرفت.

وی اظهار کرد: البته طبقه اول این مدرسه به‌خوبی احیا و بازسازی‌شده که امیدواریم طبقه دوم این مدرسه آماده و در اختیار طلاب قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به حضور علما و طلاب شهید در این مدرسه بیان کرد: تمام مدارس علمیه قزوین حضور بابرکت شهدای طلبه و روحانی بوده و این مدرسه قدیمی نیز از همان مدارسی است که طلاب در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و باید مدیر  و معاونین این مدرسه بتوانند با برنامه‌ریزی منظم طلاب در برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تهذیبی به‌خوبی تلاش کنند.

وی از حمایت جدی مرحوم آیت‌الله باریک‌بین و همچنین نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین  در احیا و بازسازی مدارس علمیه قزوین قدردانی نمود.

مسجد مدرسه سردارین در حال تخریب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی همچنین در بازدید از مدرسه سردارین ضمن هشدار به مسئولین استان در جهت بازسازی این مسجد بیان کرد: مسجد و گنبد این مدرسه در حال ریزش و تخریب است که خیرین و مسئولین مربوطه در این زمینه اقدام نموده تا حادثه‌ای در این مدرسه اتفاق نیفتد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha