جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/ سلیمانی دشتکی در جلسه ای با مدیر حوزه علمیه استان ایلام، با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت های حوزوی، تصریح کرد: حوزه های علمیه چشم و چراغ فرهنگ و پایه و اساس انقلاب اسلامی هستند و باید به آنها کمک کرد تا به رشد و شکوفایی کامل تر برسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام در جلسه ای با حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه چشم و چراغ فرهنگ و پایه و اساس انقلاب اسلامی هستند و باید به آنها کمک کرد تا به رشد و شکوفایی کامل تر برسند.

استاندار ایلام بر ضرورت توسعه و تقویت زیرساخت های حوزوی استان تاکید کرد و افزود: در سال جاری برای اجرای فاز دوم پروژه حوزه جامع ایلام کمک هایی در نظر گرفته می شود و به زیر ساخت های حوزوی در استان کمک خواهد شد.

وی حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی را ضروری خواند و تصریح کرد: باید همه گروه، احزاب و مردم با هم همراه و همگام باشند تا نظام جمهوری اسلامی ماندگار و پایدار باشد و نباید بین مسئولین نظام اختلاف باشد که دشمن از آن سوء استفاده کند.

استاندار ایلام در پایان با تقدیر از خادمان زائران اربعین حسینی، گفت: استانداری کمک مالی به موکب های سراسر استان برای خدمت رسانی مطلوب به زائرین عتبات عالیات را انجام داد و استانداری با برپایی موکب در این ایام، مخالف نبوده است.

دعوت از استاندار برای شرکت در اختتامیه جشنواره علامه حلی

حجت اسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه ایلام نیز در این جلسه با ارائه گزارش از برنامه ها و فعالیت های حوزه استان، از استاندار برای شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی که 6 آذر ماه در ایلام برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به توانمندی های پژوهشی طلاب، افزود: طلاب حوزه استان در عرصه پژوهش بسیار توانمند و دست به قلم هستند، به طوری که در اولین جشنواره استانی علامه حلی قریب180 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. البته برای اینکه طلاب بتوانند از منابع استفاده بهینه کنند، باید  کتابخانه ها مدارس علمیه سراسر استان تجهیز شوند.

خدمت رسانی به ۲۵ هزار زائر اربعین

وی در ادامه با اشاره خدمت رسانی حوزه استان به زائران اربعین، گفت: در بحث اربعین بصورت جهادی به قریب ۲۵ هزار طلبه و روحانی در مدارس علمیه استان و مرز مهران خدمت رسانی در زمینه اسکان، پذیرایی سه وعده، و ... ارائه شد.

پروژه ساخت حوزه جامع ایلام نیاز به پشتیبانی دارد

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی به پروژه ساخت حوزه علمیه جامع ایلام اشاره کرد و ادامه داد: فاز اول پروژه حوزه جامع در حال تکمیل شدن و برای اجرای فاز دوم، پروژه قریب به 6 میلیارد بودجه نیاز دارد که باید تخصیص بودجه داده شود و ان شاءالله فاز دوم نیز در سال جاری به مناقصه گذاشته می شود.

وی، رشد مدارس علمیه استان را مطلوب دانست و افرود: براساس آمار و ارقام، مدارس علمیه استان ایلام یکپارچه هستند و براساس آمار و ارقام طلاب رشد علمی بسیار خوبی داشته اند، البته زیرساخت های حوزوی در استان می بایست تقویت و توسعه یابند.

تقدیر از حسن مدیریت مراسم استقبال از امام جمعه

مدیر حوزه علمیه استان ایلام همچنین از حسن مدیریت  استاندار در جریان از استقبال از حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha