سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بیعتی که با امام زمان(عج) است، باید به‌صورت بیعت جامع بسته شود تا مورد رضایت خداوند و اهل‌بیت(ع) قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری امشب در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج)، گفت: باید در این روز پربرکت بیعتی دوباره با امام زمان(عج) بسته شود و بیعتی که جامع باشد جهات و شاخه‌های مختلفی دارد و باید این بیعت به‌صورت بیعت جامع بسته شود تا مورد رضایت خداوند و اهل‌بیت(ع) قرار بگیرد.

وی افزود: اولین نوع بیعت که باید با امام زمان(عج) بسته شود و مستند به آیه ششم سوره احزاب است، بیعت معرفت به اولویت ولی خدا است؛ یعنی اینکه انسان با این شناخت که امام معصوم بر ما انسان‌ها اولویت دارد و این اولویت از طرف خداوند به حضرات معصومین عطاشده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بیعت محبت، از دیگر شاخه‌های بیعت جامع می‌باشد که در آیه 24 سوره توبه به آن اشاره‌شده است. باید ما انسان‌ها اهل‌بیت(ع) را از خودمان بیشتر دوست داشته باشیم و جان و مال خودمان را فدای ولی خدا کنیم.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: سومین بیعتی که باید با امام معصوم بسته شود، بیعت وحدت است به‌گونه‌ای که امام را محور تجمع و وحدت بدانیم و از دشمنان بیزاری بجوییم.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: بیعت اطاعت که مستند به آیه 30 سوره آل‌عمران و دیگر آیات اطاعت از خدا و رسول خدا و ائمه معصومین می‌باشد، از دیگر شاخصه‌های بیعت جامع می‌باشد. عدم بیعت اطاعت با امام معصوم، انسان را دچار نفاق می‌کند و گران‌فروشی‌ها، کم‌فروشی‌ها، احتکار، اختلاس، دزدی، روابط نامشروع، حرام‌خوری، شراب خوری، دزدی و... همگی نشان از این دارد که این‌گونه انسان‌ها بیعت اطاعت با ولی خدا را انجام نداده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری تأکید کرد: بیعت نصرت نیز از دیگر مؤلفه‌های بیعت جامع می‌باشد؛ انسان‌ها باید در هر زمان و مکانی و در هر شرایطی، ولی خدا را با جان و مال و... یاری بدهند و از این مسئله دریغ نکنند تا بتوانند در زمره بیعت‌کنندگان واقعی قرار بگیرند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha