پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پاسخگویی به شبهات-آستانه

حوزه/حجت الاسلام میرهاشمی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان و حجت الاسلام آلبومحسن از مبلغین استانی با حضور در بین دانش آموزان آستانه اشرفیه، به شبهات و سوالات دینی آنها پاسخ دادند.

حجت الاسلام سیداسماعیل میرهاشمی معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار حوزه، با اشاره به ضرورت پاسخگویی به شبهات و سؤالات روز جامعه، تصریح کرد: مبلغین باید با پاسخگویی صحیح و منطقی به شبهات و سؤالات جدیدی که در جامعه ایجاد می شود، مانع از عمق یافتن شبهات شوند، چرا شبهات اعتقادی همانند ویروس قابلیت انتشار در سطح وسیعی را دارند و باید جلوی بروز و شیوع آنها گرفته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان افزود: نکته ای که اهمیت بسیاری دارد این است که در مواجهه و پاسخگویی به شبهات، علی الخصوص آنهایی که دشمن سعی می کند، با توطئه در جامعه شیوع دهد، برنامه ریزی شده و سازمان یافته عمل کنیم، چرا که حرکات پراکنده و بدون طرح جامع تاثیر کمتری خواهد داشت.

حجت الاسلام میرهاشمی ادامه داد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه گیلان به گونه ای برنامه ریزی کرده که مبلغین با حضور مستمر در مدارس و در میان دانش آموزان، پاسخ گوی شبهات و سوالات اعتقادی روز نسل جوان باشند. در همین راستا به اتفاق حجت الاسلام آلبومحسن که از مبلغین با تجربه در ارتباط با جوانان هستند، در دبیرستان بشارت که از مدارس امین نوع یک شهرستان آستانه اشرفیه محسوب می شود، حضور یافته و پاسخگوی شبهات دانش آموزان بودند.

وی افزود: این جلسه که به شکل پرسش و پاسخ برگزار گردید، در مقدمه جلسه حجت الاسلام آلبومحسن به نقش پرسش و پرسشگری در رشد و تعالی ذهن دانش آموزان اشاره نمود و به شبهات و پرسش های دانش آموزان در موضوعات اعتقادی، اخلاقی، احکام، سیاسی و اجتماعی پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha