جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا محمدامین راستی

​حوزه/ امام جمعه موقت سنندج، در همایش بین المللی « حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام مقطم رهبری»، گفت: امروز به جرأت می توان اعلام کرد که حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان های ابوغریب و گوانتانامو مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی « حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام مقطم رهبری» که در سالن فجر شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کلمه حق در معنا، به معنای نقض کننده باطل است و از نظر اصطلاحی به آن حقوق گفته می شود و می توان آن را به مجموعه ای منسجم از قوانین حاکم بر یک جامعه تعریف نمود.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: سؤالی که در اینجا باید مطرح کنیم این است که منشا و مبدا حق کجاست، آیا حق اکتسابی است یا اینکه توسط خداوند متعال به انسان ها داده می شود؟.

این عالم اهل سنت ادامه داد: منشا و مبدا اصلی حق، خود پروردگار است که به همه انسانها فارغ از قومیت، نژاد، رنگ و... عطا فرموده اند و باید حق را برای انسانها هدیه ای الهی عنوان کرد.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: 1400 سال پیش اعلامیه حقوق بشر توسط رسول اکرم (ص) به جهانیان اعلام شد، در حالی که سابقه اعلامیه حقوق بشر در جهان غربی ها به سال 1948 بر می گردد.

وی در ادامه با انتقاد از برخی کشورهای ناقض حقوق بشر، گفت: همان کسانی که منشور حقوق بشر را در سال 1948 در صحن سازمان ملل نوشتند امروز به عنوان ناقضین اصلی این حقوق در جهان بشریت شناخته می شوند و بسیاری از نزاع ها و درگیری های جهان توسط این مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر رو می دهد.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: غرب در بحث اسلام شناسی، اسلام شناسان و کارشناسی دارند که به خوبی اسلام را رصد می کنند به همین منظور به دنبال پیاده کردن پروژه اسلام هراسی در جهان هستند و با این کار می خواهند که از گسترش اسلام به سایر نقاط دنیا جلوگیری کنند.

ماموستا راستی در ادامه با اشاره به اینکه در آخرالزمان پرچم و دین اسلام بر زمین حاکم خواهد شد، گفت: امروز همه مسلمانان وظیفه دارند که دین ناب اسلامی را به جهانیان معرفی کنند و  این دین را جهانی کنند تا ان شاء الله حکومت اسلامی در جهان فراگیر شود.

این عالم اهل سنت در پایان با اشاره به حمایت های دشمنان از آل سعود در کشتار مردم بی دفاع یمن گفت: امروز به جرأت می توان اعلام کرد که حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان های ابوغریب و گوانتانامو مشاهده کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha