شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیش کنگره تبیین اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری

حوزه/ سومین پیش نشست کنگره تبیین اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری در موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارشخبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، سومین پیش کنگره تبیین اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری که یک سال و نیم بعد برگزار می شود، با هدف آشنایی با مفاهیم فکری و عملیاتی مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی در قم برگزار شد.

در این مراسم که از صبح امروز در تالار همایش های موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد مقالات علمی واصله به دبیرخانه کنگره ارایه و توسط داوران از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی و یکی از اساتید دانشگاه نقد شد.

دکتر محمد باقری نماینده کنگره نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به مفاهیم مرتبط با نظریات مقام معظم رهبری بیان کرد: تمدن سازی، پاسخ به سوالات داخلی و برون مرزی در عرصه های مختلف است.

وی افزود: در عرصه دفاعی نیز باید این ویژگی را مطرح کنیم؛ ویلسون، رئیس جمهور آمریکا، یک بیانیه 14 ماده ای را ارایه می دهد که در یکی از بندهای آن، پیشنهاد جامعه ملل را ارایه می کند؛ اندیشمندان آمریکایی تلاش کردند که ضوابط آن را شکل دهند.

نماینده کنگره تبیین اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری بیان کرد: در جنگ تمدن هایی که آنها می گویند قطعا برنامه های مدونی داریم که باید با زبان علمی به جهان ارایه کنیم و این الگو را به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: قله و کانون نظریات مقام معظم رهبری، مساله تمدن سازی است و این مساله تکیه گاه خوبی برای شکل دهی به تمدن نوین اسلامی است؛اندیشه های مقام معظم رهبری باید در اسلوب های قانونی و با زبان علمی در دنیا ارایه شود.

باقری اظهارکرد: این عرصه در حوزه های مختلف نیز باید انجام شود؛ در عرصه های بین المللی این نظریات باید تبیین شود؛ اینکه ایشان بیان می کنند که دوران بزن دررویی تمام شده است دارای یک بار نظامی و امنیتی است که باید تبیین شود.

وی افزود: این همایش پس از کسب حمایت پایگاه استنادی جهان اسلام با 60 مرکز دانشگاهی ارتباط برقرار کرد؛ دراین عرصه 2370 مقاله به دبیرخانه واصل شده است که امیدواریم با این حضور همه جانبه شاهد تبیین بهتر اندیشه های رهبر معظم انقلاب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha