پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تجمع حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن

حوزه /امروز در خروش هزاران نفری مدرسه فیضیه، تنها طلاب ایرانی نبودند که از مظلومیت مردم یمن دفاع کنند؛ بلکه طلاب غیر ایرانی از جمله یمنی، اوگاندایی، نیجریه و ... هم بودند که شعار « مرگ بر آمریکا» و « مرگ برآل سعود» را فریاد می زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امروز بار دیگر مدرسه فیضیه به خروش در آمده و طلاب و روحانیون در حمایت از مردم مظلوم یمن، فریاد بر آوردند« آل سعود، نابود است »؛ « مرگ بر آل سعود» و «مرگ برآمریکا»؛

امروز همانند روزهای دیگر شاهد خروش مدرسه فیضیه در حادثه دیگر و در نقطه از جهان اسلام بودیم؛ این مسائل و اعتراض ها نشان می دهد، فیضیه، مراجع، علما و حتی اقشار مختلف مردم بیدارند و همه حرکات جبهه استکبار را رصد می کنند.

از روزهای قبل برگزاری تجمع حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن مورد تأکید مراجع، علما و مرکز مدیریت حوزه های علمیه بود.

هنوز نیم ساعت مانده به شروع مراسم تجمع علیه جنایات جبهه استکبار، ظلم و استبداد، حیات بزرگ مدرسه فیضه مملو از طلاب و روحانیون بسیجی شده بود.

 رسانه های دیداری و شنیداری استان قم، عکاسان و خبرنگاران، کمی زودتر از تجمع کنندگان به فیضیه آمده بودند.

در بیرون از مدرسه فیضیه، آنتن های صدا و سیما برای پخش زنده نصب شده بودند.

بعضی از مسئولین صدا و سیما، از تهیه کننده، کارگردان و خبرنگار گرفته تا صدا بردار و تصویر بردار در تلاش بودند به بهترین شکل این تجمع را به گوش، سازمانهای  به اصطلاح حقوق بشر در، جهان برسانند.

سخنران مراسم آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که با جوشش و خروش همیشگی فریاد و سخنانش را علیه ظلم و استبداد بلند کرده بود.

همه آمده بودند تا این جمله نورانی امام راحل را  فریاد بزنند« no wrong cant do usa the»، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امروز در فیضیه این جمله رهبر انقلاب که فرمودند « سیاست ما سیاست آشتی ناپذیر با آمریکا است»، با خط درشت بر روی پلاکاردی برروی کتابخانه قدیمی مدرسه فیضیه نمایان بود.

هر چه به شروع مراسم نزدیک تر می شدیم، حیات فیضیه جایی برای ایستادن نبود.

 با کمی دقت، ورود چند طلبه جوان که برای حضور در تجمع مدرسه فیضیه عکس های بزرگی از حادثه و کشتار مردم و کودکان یمن در دست داشتند، خودنمایی می کرد.

بر روی بعضی از عکس های نوشته بود WHAT is his FAULT ? ؛ STOP - KILLNG- YEMENI- CHILDREN

«کشتار کودکان یمنی را متوقف کنید»؛  در عکس دیگر که در آن« کودک یمنی برای زنده ماندن مشغول خوردن غذای دور ریخته شده بر روی زمین بود را، نشان می داد» و به صورت لاتین نوشته بود« In yemen are in urgent need of؛ CHILDREN و Humanitarian- aid   « کودکان یمینی نیاز شدید به کمک های انسانی دارند».

امروز با کمی  دقت از این صحنه ها را می شد دید؛ در یکی از این صحنه جوانی ایستاده بود و با دو دست خود عکسی را بر روی بالای سر گرفته و هر چند وقت جای خود را بین جمعیت عوض می کرد و می خواست این صحنه را به همه نشان دهد تا همه خباثت جنایت آل سعود را به نمایش بگذارد.

در این عکس مردی یمنی که به وسیله محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان و ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اسیر شده بود و ترامپ پای این مرد را گرفته و بن سلمان مشغول بریدن سر مرد یمنی بود و خون این مرد با ریختن روی زمین مظلومیت مسلمانان را به دست وهابیت را فریاد می زد، به نمایش در آمده بود.

سید صادق الاشرفی از مبارزین یمن در این تجمع گفت: امروز شاهد حماسه و شجاعت عظیم از مردم یمن در برابر جبهه ظلم و استکبار جهانی هستیم که مانند اصحاب امام حسین(ع) در مقابل یزیدیان ایستاده بودند و حاضر نشدند تسلیم دشمن و تن به خواری دهند.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که جبهه استکبار دست به جنایت وحشیانه در سواحل یمن زده است، ولی مسلمانان بدانند مردم مجاهد یمن با تمام وجود این جنایت را پاسخ خواهند داد.

آیت الله اراکی سخنران این تجمع گفت: در این اجتماع مردم ایران، با زبان حوزه علمیه اعلام می کنند برای حمایت از مردم یمن و گروه های مقاومت انصار یمن از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد و از مقاومت انصار یمن، حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: سنت های الهی که « اللهم خذ آل سعود»،  این خواسته بشریت است ،محقق خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: به زودی سنت های الهی که از جمله آن «آبروی آل سعود در جهان ریخته شود»، «وجدان بشر از این جنایت بیدار شود»، است، محقق خواهد شد.

امروز تنها طلاب ایرانی نیامده بودند که از مظلومیت مردم یمن دفاع کنند بلکه طلاب غیر ایرانی از جمله یمنی، اوگاندایی، نیجریهو ... هم بودند که شعار « مرگ بر امریکا» و « مرگ برآل سعود» را فریاد می زدند.

 طلبه اوگاندایی که نام او فاضل و چند سالی برای یادگیری علوم آل محمد(ص) و رسیدن به حقیقت اسلام ناب محمدی(ص)به جامعه المصطفی آمده بود گفت: ما اینجا آمده ایم به ملت و مظلوم یمن بگویم ما باشما برادریم و دفاع از مظلوم را برخود لازم می دانیم».

خزر طلبه دیگر نیجریه است او هم چند سالی مانند سایر هم وطنان و دوستان خود به ایران آمده و درحال حاضر دانش آموخته المصطفی است، می گوید«  آمده ایم در این تجمع به مردم، کودکان و زنان مظلوم یمن بگویم« ما هم با شما هستیم و در ایستادگی در مقابل ظلم با شما بر می خیزیم و  شما مردم مظلوم یمن را همراهی خواهیم کرد.

 این طلبه جوان نیجریه افزود: این وعده  خدا است و به زودی مسلمانان یمن در مقابل ظلم پیروز خواهند شد.

اما براساس اخبار دریافتی از رادیو بی بی سی به نقل از لیزا گرانده، نماینده سازمان ملل متحد نوشته است« سازمان ملل نسبت به کمبود غذا در یمن که جان ۱۳ میلیون نفر را تهدید می‌کند، هشدار داده است.

امروز همه آمده بودند تا یک صدا به سازمان ملل بگویند« «STOP - KILLNG- YEMENI- CHILDREN؛کشتار مردم یمنی را متوقف کنید.

تهیه و تنظیم: اسلامی نژاد

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha