جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پنجمین همایش منطقه ای «ولایت، محور امت اسلامی»

حوزه/آیت الله نعیم آبادی تنها راه سعادت جهان اسلام به ویژه ایران، اطاعت پذیری کامل از رهبری دانست و گفت: دلسوزی، دانایی، خالص لوجه الله و دوری از هر نوع نفع شخصی و گروهی از خصایص رهبر فرزانه است و تنها راه سعادت جامعه ما اطاعت از این رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در پنجمین همایش منطقه ای «ولایت، محور امت اسلامی» که امروز علما و اندیشمندان شیعه و سنی و طلاب خواهر و برادر استان هرمزگان در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: جایگاه اتحاد و وحدت در سنت و کتاب بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران «و اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا؛ همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید» بیان داشت: کلمه «واعتصموا» به هر معنا که گرفته شود نشان از محوریت اهل بیت (علیهم السلام) همه انسان ها است.

وی افزود: کتاب قرآن، عمل مسلمین و سیره و کتاب های علمای جهان اسلام مانند ابوحنیفه بر محوریت اهل بیت (علیهم السلام) اتفاق نظر دارند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه قطعا از 4000 شاگرد امام جعفر صادق(علیه السلام) نیمی از آنها از اهل سنت بوده اند، تصریح کرد: بحث محوریت اهل بیت(علیهم السلام) را همه قبول دارند و حرف جدید و تازه ای نیست که ما زده باشیم.

وی با بیان اینکه احادیث زیادی در کتب علمای اهل سنت بر محوریت اهل بیت(علیهم السلام) اشاره دارد، خاطر نشان شد: با نگاه به تاریخ نیز، معاندان زیادی همچون متوکل را خواهیم دید که برای چاره جویی در سختی و مشکلات به اهل بیت(علیهم السلام) متوسل شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه تنها راه سعادت جهان اسلام به ویژه ایران، اطاعت پذیری کامل از رهبری دانست و تصریح کرد: دلسوزی، دانایی، خالص لوجه الله و دوری از هر نوع نفع شخصی و گروهی از خصایص رهبر فرزانه است و تنها راه سعادت جامعه ما اطاعت از این رهبری است.

وی با تبریک پیروزی مردم فلسطین گفت: شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، شعار اسرائیل و کسانی است که هر حرکتی که انقلاب داشته از جمله در دفاع مقدس کار آنها بهانه تراشی و ایراد گرفتن بوده است.

امام جمعه بندرعباس خطاب به کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می دهند، گفت: این افراد نه تنها جانشان را فدای ایران نخواهند کرد بلکه ایران را فدای خود خواهند کرد.

در پایان مدعوین با شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه و مرگ بر آل سعود همراهی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha