شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید ابوالحسن نواب

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تأکید کرد: مکتب تشیع نه تنها نگران سرنوشت خود نیست، بلکه غمخوار کل جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در همایش «جامعه مهدوی» که در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه تبریز سرزمین مقدسی است که بوی صفا و مذهب همواره از آن بر می خیزد، اظهار داشت: یکی از قاریان مصری حدود 30 سال پیش می‌گفت: «در تبریز قاریانی وجود دارند که روزگاری گوی سبقت را از قاریان مصری خواهند ربود». اکنون زمان تحقق آن مهم فرا رسیده است.
 
وی همچنین به به نقش مهم زن در جامعه اشاره کرد و افزود: هر انسانی، هر علامه ای، هر فرماندهی، هر شجاعی و هر عالمی محصول یک دامن پاک بوده است و ما وامدار مادران و زنانی هستیم که تاریخ را نوشته و خلق کرده اند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: تشیع در گرو 4 جمله است؛ "بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار". این 4 جمله کنار هم قرار گرفته و مفهومی به نام تشیع را باز آفرینی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه وهابیون نگران قدرت یافتن تشیع در کشورهای آفریقایی هستند، گفت: دشمنان در سازمان‌های جاسوسی خود روی تضعیف مقام ولایت معطوف شده‌اند، چون می دانند ولایت فقیه یک مکتب فکری است که به یک انتظار مقدس متصل است و این انتظار یعنی امتداد؛ یعنی تشیع بی امتداد نیست.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه افزود: تشیع غمخوار بشریت است، نه نگران سرنوشت خودش، هر شعاری که تا الان نوشتیم با مضمون زیر بوده است: «او می آید که زمین را پر از عدل و داد کند».
 
حجت‌الاسلام نواب تشیع را مبتنی بر عقلانیت دانست و خاطرنشان کرد: مکتب تشیع بر همین اساس در دانشگاه رشد خواهد کرد و ما برای تحکیم بیشتر تشیع بایستی در دانشگاه‌ها بر روی این اصل اشاره بیشتری داشته باشیم.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه مسئله انتظار موعود مختص به تشیع نیست و همه ادیان منتظر منجی بشریت هستند، افزود: انتظار و مهدویت فصل امتداد تشیع برای اجرای عدالت همگانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha