جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان گفت: امروز نیاز مبرم و ضروری امت رسول خدا (ص) وحدت و یکپارچکی در برابر دشمنان دین خدا و اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر مریوان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: از خداوند بزرگوار می خواهیم که ما را پیروان راستین دین اسلام و رسولش؛ حضرت محمد(ص) قرار دهد.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه در ماه ربیع الاول باید توجه خاصی به فقرا و مستمندان شود، گفت: خداوند بخشی از مال هر کسی را برای نیازمندان اختصاص داد است، لذا همه باید نسبت به پرداخت این سهم که همان زکات است توجه داشته باشیم و آن را ادا کنیم.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز نیاز مبرم و ضروری امت رسول خدا(ص) وحدت و یکپارچکی در برابر دشمنان دین خدا و اسلام است.

ماموستا شیرزادی در ادامه با تاکید بر اینکه رسول خدا، رسول مهربانی و رحمانیت بود، گفت: خداوند متعال در آیه 107 از سوره انبیا درباره رسول خدا می فرمایند:« و تو(پیامبر) را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم».

امام جمعه مریوان با تاکید بر اینکه باید طبق دستورات اسلام، فقرا و تهیدستان را همیشه مورد توجه و محبت خود قرار دهیم، افزود: باتوجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح کشور، امروز بیشتر از هر روز دیگری باید به اقشار آسیب پذیر جامعه توجه و سرکشی نماییم، زیرا این وظیفه دینی و انسانی همه ماست.

این عالم اهل سنت در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور تمامی مربوط به مسایل خارجی و تحریم های دشمنان نیست، افزود: نباید تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی را معلول تحریم های دشمنان دانست، بلکه بخش اعظمی از این مشکل نشات گرفته از سومدیریت ها در داخل کشور است.

ماموستا شیرزادی اظهار داشت: متاسفانه برخی از بازاریان به امید گران شدن کالا، اقدام به احتکار کالاهای اساسی و ضروری مردم می کنند که این کار هم از نظر انسانی مذموم است و هم جزو گناهان کبیره می باشد.

امام جمعه مریوان در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین فشار اقتصادی این روزها بر روی اقشار  ضعیف جامعه است، گفت:  خداوند در آیه 26 سوره اسرا می‌فرماید:« و حق خويشاوند را به او بده و مستمند و در راه‏مانده را دستگيرى كن و ولخرجى و اسراف نکنید».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha