پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وحدت

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام ولادت نبی مکرم اسلام همایش بزرگ وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در راز و جرگلان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین رضایی مقدم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) نمونه انسان کامل و شریف‌ترین مخلوق خداوند بوده و نماد اتحاد امت اسلام محسوب می‌شود.

وی افزود: حضرت محمد(ص) با افکار و اندیشه‌های بلند و آسمانی نشئت‌گرفته از وحی و دریای بی‌کران الهی، عزت و اقتدار را به مسلمانان جهان هدیه دادند و امروز هم رمز بازیابی این عزت و اقتدار رجوع به آموزه‌های والای اسلامی درزمینهٔ تقویت وحدت مسلمانان است.

حجت‌الاسلام رضایی مقدم گفت: اکنون پیروان واقعی و راستین آن رسول وحدت و مهربانی کسانی هستند که در راستای ارتقای اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان و افزایش صلح حرکت و تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا هر سال هم‌زمان با هفته وحدت ویژه‌برنامه‌های مختلفی در خراسان شمالی برگزار می‌شود، به تشریح برنامه‌های این هفته در استان پرداخت.

حجت‌الاسلام رضایی مقدم خاطرنشان کرد: برگزاری جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد با حضور اقشار مختلف شیعه و سنی مرکز استان و برگزاری همایش بزرگ وحدت در مسجد هدایتی روستای کلاته ابریشم شهرستان راز و جرگلان با شرکت علمای شیعه و سنی خراسان شمالی ازجمله برنامه‌هایی هستند که در این هفته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با هفته وحدت و در روز پنج‌شنبه یکم آذر همایش « پیامبر رحمت» با حضور علمای شیعه و سنی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضایی مقدم اضافه کرد: افزون بر این حضور علمای شیعه و سنی خراسان شمالی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران که از سوم تا پنجم آذرماه برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در هفته وحدت است.

وی همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور «امیر لعل اول» قاری بین‌المللی از مشهد و نفر اول مسابقات قرآنی مالزی در مسجد حنفیه بجنورد خبر داد و گفت: این محفل انس با قرآن عصر سه‌شنبه بیست و نهم آبان ماه برگزار خواهد شد و از همه همشهریان و نمازگزاران دعوت می‌شود در این مراسم معنوی در محضر قرآن کریم شرکت کنند.

گفتنی است، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد.

شایان ذکر است، حدود 10 درصد از جمعیت 836 هزار نفری خراسان شمالی ترکمن‌های اهل سنت هستند که اغلب آن‌ها در سه شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha