پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌آلله بشیر نجفی

امروز مسلمانان با چالش های فراوانی مواجه شده اند که ناشی از کم توجهی به آموزه های قران است و لذا متاسفانه اندیشه تکفیری در کشورهایی چون سوریه، عراق، لیبی و جاهای دیگر ترویج می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از محل برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، حضرت آیت الله بشیرنجفی از مراجع نجف در پیام خود به این اجلاس که از سوی فرزند و رئیس دفتر ایشان حجت الاسلام شیخ علی النجفی قرائت شد تاکید کردند: در این کنگره وزین بر حسن روابط بین مسلمانان تاکید می شود و بر این مساله در آیات و روایات تاکید شده است و مسلمانان، برادر یکدیگر معرفی شده اند.

ایشان تصریح کردند: خدای متعال بر همکاری مسلمانان با یکدیگر تاکید دارد اما امروز مسلمانان با چالش های فراوانی مواجه شده اند که ناشی از کم توجهی به آموزه های قران است و لذا متاسفانه اندیشه تکفیری در کشورهایی چون سوریه، عراق، لیبی و جاهای دیگر ترویج می شود.

حضرت آیت الله بشیر نجفی اندیشه تکفیری را یکی از مهمترین مفاسد فکری و اخلاقی در دنیای کنونی برشمرده و خاطر نشان کردند: پیامبر اسلام تاکید داشتند که امت اسلامی باید همچون یک پیکره واحد باشند. لذا امروز بیش از هر چیز نیازمندیم که به آموزه های اصیل قرآنی و نبوی بازگردیم. اندیشه تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha