جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی

حوزه/ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از کتابداران و فعالان این عرصه از جمله سید محمد مهدی موسوی خبرنگار خبرگزاری حوزه در قم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در این مراسم که امروز در سالن همایش های کتابخانه امام خامنه ای قم با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، مهدی قربانعلی، معاون انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر لزوم توجه به آموزش و پرورش به منظور ترغیب نسل جدید به امر مهم کتاب خوانی اظهار داشت: اساساً علم و علم‌آموزی جایگاه مهمی در دین و آیین ما دارد و به همین خاطر به مساله کتاب در فرهنگ دینی ما بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به این که ایران اسلامی در سال 1404 باید به افق‌های مورد نظر مقام معظم رهبری در زمینه کتاب و کتابخوانی برسد، گفت: کتابخوانی باید منجر به توسعه علم و دانش شود که البته باید توجه داشت تحقق این هدف بدون تلاش فعالان فرهنگی به خصوص دغدغه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی امکان پذیر نیست.

معاون مشارکت‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: آمار میانگین مطالعه کمتر از 20 دقیقه برای مردم کشور ما با این سابقه دیرینه علمی و فرهنگی و دینی به هیچ وجه زیبنده نیست و باید همه دست به دست هم دهیم که این وضعیت را تغییر دهیم.

وی همچنین با اشاره به وجود 23 کتابخانه نهادی در شهر مقدس قم افزود: در حال حاضر 31 منطقه محروم از کتابخانه را در سطح کشور شناسایی کرده که با تایید رهبر معظم انقلاب در پی ایجاد کتابخانه‌های جدید در این مناطق هستیم.

بنابر این گزارش در این مراسم از چهره هایی چون حجت الاسلام  سید ابوالقاسم فقیهی ، استاد حوزه، حجت‌الاسلام قاسمی ‌نیا معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم، تنی چند از نوسوادان و نیز دانش آموزان و کتابداران برتر همچنین سید محمد مهدی موسوی خبرنگار خبرگزاری حوزه و یاسر ولیا بیدگلی خبرنگار خبرگزاری فارس به‌عنوان کتاب‌یاران برتر تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: در این مراسم همچنین از پنج کتاب بریل با عنوان‌های «دایی سهراب»، «پاورچین تا عشق»، «ای کاش گل سرخ نبود«، »سال‌های بنفش» و «غلبه بر پشت گوش‌اندازی» با حضور مسئولان رونمایی شد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha