پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رستمی

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اهمیت کتابخوانی گفت: یکی از جلوه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی معرفی صاحبان قلم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران به نقل از مركز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با اشاره به ارزش کتاب و مطالعه گفت: این جشنواره تبدیل به یک جشنواره ارزشمند شده است. ارزش کتاب به قدری است که رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز  آموزش حکمت و کتاب بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باید از جهاد دانشگاهی بابت توجه به مشکلات و مسائل کشور در این حوزه تشکر کرد،تصریح کرد: آمار دقیقی از سرانه مطالعه کشور و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان وجود ندارد، باید بپذیریم که توجه به کتاب در جامعه ما می‌تواند بهتر از این باشد.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری جشنواره‌ها و معرفی صاحبان قلم است،افزود: اولین مرکزی که مسئولیت ترویج کتاب را دارد فضای دانشگاه است که در بستر کتابخوانی  باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در جامعه گسترش یابد.

عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی بود که در حوزه های مختلف با فاصله کمتر از هفته کتاب سیاست‌گذاری شد.

وی افزود: رویکرد آثار از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت چشم‌گیری داشته است و باید بعد از تالیف بتوانیم با راه اندازی کانون نویسندگان کتاب سال دانشجویی با مؤلفین ارتباط داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha